Undrar stort varför man ens skriver ut nåt uppskattat värde när den har bänkats på hjulen och fått en effektsiffra redan..
Är det verkligen så coolt med högre siffra på motorn?
Det är väl ändå vad man får ut av besten och kan nyttja på hjulen som är det intressanta och inget "teoretiskt" värde man inte ens mätt fram till.
Undrar stort varför man ens skriver ut nåt uppskattat värde när den har bänkats på hjulen och fått en effektsiffra redan..
Är det verkligen så coolt med högre siffra på motorn?
Det är väl ändå vad man får ut av besten och kan nyttja på hjulen som är det intressanta och inget "teoretiskt" värde man inte ens mätt fram till.
aboslut jag håller med helt o hållet på de.
Sen skulle ja ljuga om jag sa att ja aldrig sagt "motoreffekt" för de har jag.
men då räknat på 10-11% sen o räkna procentuell förlust är ju galet oxå,
De bästa är o skriva whp de är ju som du säger de man använder..
att nämna effekt beror väl på vart man är nånstans..
frågar någon annan trimmputte vad man bromsat säger man på hjulen, så räknar man tillsammans ut vad det blir i motorn så man är överens om vilken förlust det må vara...
frågar någon som inte kan så mycket säger man ju omräknat.. alternativt att förklara vad på hjulen är.. och sen få frågan hur mycket hästar det är i dennes farsas saab aero med 250hk.. ( för att kunna jämföra ) sen höftar du till med vad saaben kan leverera på hjulen och sen kan personen ifråga bilda sig en uppfattning om hur mycket det då skiljer och hur CP det är med en bmw som har 400 på hjulen eller närmare 500 kusar...
Vilken väg tror ni man väljer i längden?
Dom som har TUFFAST med mos bromsar inte ens på hjulen för den delen