1119hk Skyline
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
1119hk Skyline
Flyttar på sig ganska bra, riktigt gött ljud!
http://www.youtube.com/watch?v=izRUYjiegy4&translated=1
http://www.youtube.com/watch?v=izRUYjiegy4&translated=1
- olander_91
- Posts: 323
- Joined: 08 Mar 2009, 18:14
- Location: Knivsta
Samma bil dock vid bänkning,
http://www.youtube.com/watch?v=o2Dftc0c ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=o2Dftc0c ... re=related
// Richard Clark - BMW M3 e30
5100.se - Motorsport för alla!
5100.se - Motorsport för alla!
Riktigt råå bil. ska bli roligt att se hur det går för han till sommaren!
Bmw 320im -04
http://www.garaget.org/?car=226148
Bmw 325 Turbo -94
http://www.garaget.org/?car=107426
http://www.garaget.org/?car=226148
Bmw 325 Turbo -94
http://www.garaget.org/?car=107426
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
denna verkar gå betydligt bättre eller så kanske det e filmningen, eller att dom inte mosar på fullt.
http://www.youtube.com/watch?v=PtD6ZbFMqCw
http://www.youtube.com/watch?v=PtD6ZbFMqCw
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
henkes skyline tycker jag nästan rör på sig hårdare å de är 608 på hjulen eller nå sånt
http://www.youtube.com/user/OnkelSvenne ... mMuL9JWRFs
http://www.youtube.com/user/OnkelSvenne ... lmJnSJVN7A
http://www.youtube.com/user/OnkelSvenne ... mMuL9JWRFs
http://www.youtube.com/user/OnkelSvenne ... lmJnSJVN7A
ms racing
micke999 wrote:henkes skyline tycker jag nästan rör på sig hårdare å de är 608 på hjulen eller nå sånt
http://www.youtube.com/user/OnkelSvenne ... mMuL9JWRFs
http://www.youtube.com/user/OnkelSvenne ... lmJnSJVN7A
men det gör den inte. filmen är från när dom kollar mappen på gatan efter bänkning.
Bmw 320im -04
http://www.garaget.org/?car=226148
Bmw 325 Turbo -94
http://www.garaget.org/?car=107426
http://www.garaget.org/?car=226148
Bmw 325 Turbo -94
http://www.garaget.org/?car=107426
Karel021 wrote:återigen..
Hur fan får man 931whp till 1119hp ?
men den lät fint iaf
Undrar stort varför man ens skriver ut nåt uppskattat värde när den har bänkats på hjulen och fått en effektsiffra redan..
Är det verkligen så coolt med högre siffra på motorn?
Det är väl ändå vad man får ut av besten och kan nyttja på hjulen som är det intressanta och inget "teoretiskt" värde man inte ens mätt fram till.
ramberg wrote:Karel021 wrote:återigen..
Hur fan får man 931whp till 1119hp ?
men den lät fint iaf
Undrar stort varför man ens skriver ut nåt uppskattat värde när den har bänkats på hjulen och fått en effektsiffra redan..
Är det verkligen så coolt med högre siffra på motorn?
Det är väl ändå vad man får ut av besten och kan nyttja på hjulen som är det intressanta och inget "teoretiskt" värde man inte ens mätt fram till.
aboslut jag håller med helt o hållet på de.
Sen skulle ja ljuga om jag sa att ja aldrig sagt "motoreffekt" för de har jag.
men då räknat på 10-11% sen o räkna procentuell förlust är ju galet oxå,
De bästa är o skriva whp de är ju som du säger de man använder..
men mer effekt är ju självklart "ballt"
att nämna effekt beror väl på vart man är nånstans..
frågar någon annan trimmputte vad man bromsat säger man på hjulen, så räknar man tillsammans ut vad det blir i motorn så man är överens om vilken förlust det må vara...
frågar någon som inte kan så mycket säger man ju omräknat.. alternativt att förklara vad på hjulen är.. och sen få frågan hur mycket hästar det är i dennes farsas saab aero med 250hk.. ( för att kunna jämföra ) sen höftar du till med vad saaben kan leverera på hjulen och sen kan personen ifråga bilda sig en uppfattning om hur mycket det då skiljer och hur CP det är med en bmw som har 400 på hjulen eller närmare 500 kusar...
Vilken väg tror ni man väljer i längden?
Dom som har TUFFAST med mos bromsar inte ens på hjulen för den delen
frågar någon annan trimmputte vad man bromsat säger man på hjulen, så räknar man tillsammans ut vad det blir i motorn så man är överens om vilken förlust det må vara...
frågar någon som inte kan så mycket säger man ju omräknat.. alternativt att förklara vad på hjulen är.. och sen få frågan hur mycket hästar det är i dennes farsas saab aero med 250hk.. ( för att kunna jämföra ) sen höftar du till med vad saaben kan leverera på hjulen och sen kan personen ifråga bilda sig en uppfattning om hur mycket det då skiljer och hur CP det är med en bmw som har 400 på hjulen eller närmare 500 kusar...
Vilken väg tror ni man väljer i längden?
Dom som har TUFFAST med mos bromsar inte ens på hjulen för den delen
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort