Bilen är en 325i touring som är ombyggd till en "M3 Touring" mellan 1998 och 2000. Bilen har idag rullat ca 13500 mil totalt. Ca 3000 mil efter ombyggnaden.
Motor: Hartge preppad rak sexa som kallas H35, är i grunden BMW:s beprövade M30 3.5 liters motor. Den totalrenoverades i och med bilens ombyggnad. Skillnaden är andra kolvar, specialtopp samt annan Hartge styrbox. Försedd med rostfritt Ferrita avgassystem med race katalysator.
Effekt: 255 hk, vid 6000rpm. Max vridmoment 365 nm vid 4100rpm
Prestanda 0-100 på 5,9 sek toppfart 253 km/h
Kaross: M3 E30 fram och bakstötfångare, vita blinkers, ombyggd takvinge, M3 E30 framskärmar och svetsade bakskärmar i M3 look, igensvetsade hantag till bakdörrar, igenlagda dörr-lister. Fönsterlister lackerade i grått.
Framvagn: Hartge framvagnsbrygga. M3 E30 aluminium (polerade) bärarmar. Alpina motorkuddar. KW ställbara fjädrar(0-80mm), koni stötdämpare, Hartge ställbara krängningshämmare. Alla delar blästrade och gulzinkade.
Bakvagn: M3 E30 drivaxlar, M3 E30 baxaxel med 40 procent diffbroms samt dubbla diffbussningar. Extra stabiliseringsstag. KW ställbarafjädrar (0-40mm), koni stötdämpare. Hartge kräningshämmare. Alla delar blästrade och gulzinkade.
Styrsystem: M3 E30 kuggstångs styrning
Bromsar: Fram: Stora ok och 330mm bromsskivor. Bak: M3 E30 original. Metallomspunna bromsslangar.
Fälgar och däck: 18" M5 E39 originalfälgar med Conti Sportcontact2 däck. 215-35-18 fram samt 255-30-18 bak.
Inredning:E36 framstolar sport, bak orginal soffa, allt omsytt.