M3 E30 Touring.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
M3 E30 Touring.
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT
M3, M3-replika, 325i, 320iT
Här har ni en till, svensk.
http://www.e28.se/forum/viewtopic.php?id=4922
Bilen är en 325i touring som är ombyggd till en "M3 Touring" mellan 1998 och 2000. Bilen har idag rullat ca 13500 mil totalt. Ca 3000 mil efter ombyggnaden.
Motor: Hartge preppad rak sexa som kallas H35, är i grunden BMW:s beprövade M30 3.5 liters motor. Den totalrenoverades i och med bilens ombyggnad. Skillnaden är andra kolvar, specialtopp samt annan Hartge styrbox. Försedd med rostfritt Ferrita avgassystem med race katalysator.
Effekt: 255 hk, vid 6000rpm. Max vridmoment 365 nm vid 4100rpm
Prestanda 0-100 på 5,9 sek toppfart 253 km/h
Transmission: Getrag sportlåda "Sportgetriebe" (ettan neråt)
Kaross: M3 E30 fram och bakstötfångare, vita blinkers, ombyggd takvinge, M3 E30 framskärmar och svetsade bakskärmar i M3 look, igensvetsade hantag till bakdörrar, igenlagda dörr-lister. Fönsterlister lackerade i grått.
Framvagn: Hartge framvagnsbrygga. M3 E30 aluminium (polerade) bärarmar. Alpina motorkuddar. KW ställbara fjädrar(0-80mm), koni stötdämpare, Hartge ställbara krängningshämmare. Alla delar blästrade och gulzinkade.
Bakvagn: M3 E30 drivaxlar, M3 E30 baxaxel med 40 procent diffbroms samt dubbla diffbussningar. Extra stabiliseringsstag. KW ställbarafjädrar (0-40mm), koni stötdämpare. Hartge kräningshämmare. Alla delar blästrade och gulzinkade.
Styrsystem: M3 E30 kuggstångs styrning
Bromsar: Fram: Stora ok och 330mm bromsskivor. Bak: M3 E30 original. Metallomspunna bromsslangar.
Fälgar och däck: 18" M5 E39 originalfälgar med Conti Sportcontact2 däck. 215-35-18 fram samt 255-30-18 bak.
Inredning:E36 framstolar sport, bak orginal soffa, allt omsytt.
Alarm: Cargard 800 billarm.
Lack: Rover "Tahiti blue met" jrj/965.
http://www.e28.se/forum/viewtopic.php?id=4922
Bilen är en 325i touring som är ombyggd till en "M3 Touring" mellan 1998 och 2000. Bilen har idag rullat ca 13500 mil totalt. Ca 3000 mil efter ombyggnaden.
Motor: Hartge preppad rak sexa som kallas H35, är i grunden BMW:s beprövade M30 3.5 liters motor. Den totalrenoverades i och med bilens ombyggnad. Skillnaden är andra kolvar, specialtopp samt annan Hartge styrbox. Försedd med rostfritt Ferrita avgassystem med race katalysator.
Effekt: 255 hk, vid 6000rpm. Max vridmoment 365 nm vid 4100rpm
Prestanda 0-100 på 5,9 sek toppfart 253 km/h
Transmission: Getrag sportlåda "Sportgetriebe" (ettan neråt)
Kaross: M3 E30 fram och bakstötfångare, vita blinkers, ombyggd takvinge, M3 E30 framskärmar och svetsade bakskärmar i M3 look, igensvetsade hantag till bakdörrar, igenlagda dörr-lister. Fönsterlister lackerade i grått.
Framvagn: Hartge framvagnsbrygga. M3 E30 aluminium (polerade) bärarmar. Alpina motorkuddar. KW ställbara fjädrar(0-80mm), koni stötdämpare, Hartge ställbara krängningshämmare. Alla delar blästrade och gulzinkade.
Bakvagn: M3 E30 drivaxlar, M3 E30 baxaxel med 40 procent diffbroms samt dubbla diffbussningar. Extra stabiliseringsstag. KW ställbarafjädrar (0-40mm), koni stötdämpare. Hartge kräningshämmare. Alla delar blästrade och gulzinkade.
Styrsystem: M3 E30 kuggstångs styrning
Bromsar: Fram: Stora ok och 330mm bromsskivor. Bak: M3 E30 original. Metallomspunna bromsslangar.
Fälgar och däck: 18" M5 E39 originalfälgar med Conti Sportcontact2 däck. 215-35-18 fram samt 255-30-18 bak.
Inredning:E36 framstolar sport, bak orginal soffa, allt omsytt.
Alarm: Cargard 800 billarm.
Lack: Rover "Tahiti blue met" jrj/965.
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping