Hej, misstänker att min topppackning har fått lite stryk, tänkte riva ner och kika ,
men jag undrar lite ang Nollpunkterna, nån som har bilder eller kan beskriva hur jag hittar nollmarkeringarna , och hur demonterar jag lättast kedjorna, någon som har haynes eller någon annan bra guide tillgänglig på internet? ursäkta min okunnighet men första gången jag lossar en topp med kamkedja
Mvh Jonas
demontera topp m52b20
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
I denna tråden står det lite vettigt om nollningen jonas http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... =nolla+m50
Mvh

Mvh
- m_ellisson
- Posts: 1296
- Joined: 03 Aug 2008, 17:43
- Location: kalmar
- Contact:
Nolla den på veven som det står i länken ovan
Märk upp kedja/drev med tex rött lackstift om du inte har kamverktyget!
Märk upp kedja/drev med tex rött lackstift om du inte har kamverktyget!
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
sökt runt lite nu och kollat länken du skickade ludde, och har klart för mig hur man nollar motorn , men hur bär man sig åt med vanosen ?
kan man få bort den på något vänster utan att behöva justera in den eller är den kvar i samma läge som när man tog bort den? finns det ingen duktig mekaniker här på sidan som kan beskriva absolut smidigaste sättet för att lyfta på toppen? inget har ju gått sönder eller rapplat över eller så , kanske går o göra på något väldrig smidigt sätt istället, eller är det dags o vakna och insee att det är lite pill med m50/m52 med vanos
kan man få bort den på något vänster utan att behöva justera in den eller är den kvar i samma läge som när man tog bort den? finns det ingen duktig mekaniker här på sidan som kan beskriva absolut smidigaste sättet för att lyfta på toppen? inget har ju gått sönder eller rapplat över eller så , kanske går o göra på något väldrig smidigt sätt istället, eller är det dags o vakna och insee att det är lite pill med m50/m52 med vanos

Jag har delat en kedja till en saab en gång med en vanlig kedjebrytare för cykelkedjor (bara för att dra runt en ny kedja som var hel) bör ju gå lika bra på m50:n då behöver du ju inte plocka bort vanosen ens. bara märka upp grejerna som beskrevs tidigare och pressa i niten sen när du är klar.
Firebird formula 400-71 BW480 Vipec v88, Cbr 1000rr-07