demontera topp m52b20

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Jonas.E

demontera topp m52b20

Post by Jonas.E »

Hej, misstänker att min topppackning har fått lite stryk, tänkte riva ner och kika ,

men jag undrar lite ang Nollpunkterna, nån som har bilder eller kan beskriva hur jag hittar nollmarkeringarna , och hur demonterar jag lättast kedjorna, någon som har haynes eller någon annan bra guide tillgänglig på internet? ursäkta min okunnighet men första gången jag lossar en topp med kamkedja

Mvh Jonas
Ludde_

Post by Ludde_ »

I denna tråden står det lite vettigt om nollningen jonas http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... =nolla+m50 :)

Mvh
e36 m50b25 turbo ms, 875cc, hx40, e85 Till salu!
Ludvigsson
0733644112
Ludde206@hotmail.com
m_ellisson

Post by m_ellisson »

Nolla den på veven som det står i länken ovan
Märk upp kedja/drev med tex rött lackstift om du inte har kamverktyget!
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Jonas.E

Post by Jonas.E »

sökt runt lite nu och kollat länken du skickade ludde, och har klart för mig hur man nollar motorn , men hur bär man sig åt med vanosen ?

kan man få bort den på något vänster utan att behöva justera in den eller är den kvar i samma läge som när man tog bort den? finns det ingen duktig mekaniker här på sidan som kan beskriva absolut smidigaste sättet för att lyfta på toppen? inget har ju gått sönder eller rapplat över eller så , kanske går o göra på något väldrig smidigt sätt istället, eller är det dags o vakna och insee att det är lite pill med m50/m52 med vanos :o
Dofilus

Post by Dofilus »

Jag har delat en kedja till en saab en gång med en vanlig kedjebrytare för cykelkedjor (bara för att dra runt en ny kedja som var hel) bör ju gå lika bra på m50:n då behöver du ju inte plocka bort vanosen ens. bara märka upp grejerna som beskrevs tidigare och pressa i niten sen när du är klar.
Firebird formula 400-71 BW480 Vipec v88, Cbr 1000rr-07
Post Reply