Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Grefven
Post
by Grefven » 18 Sep 2009, 17:41
mbma
Posts: 723 Joined: 02 Apr 2009, 04:20
Location: karlshamn
Post
by mbma » 18 Sep 2009, 17:54
det där är sjukt:O nu har jag att gör ahela kvällen jalla fall att försöka läsa det dära går ju inte direkt snabbt när allt står på eng
nicke.t
Posts: 3167 Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä
Post
by nicke.t » 18 Sep 2009, 19:29
jäklar vilken stabil knota man skulle bygga me dom möjligheterna.
Grefven
Post
by Grefven » 18 Sep 2009, 19:57
jag tycker ppf borde sälja s14, s38 och s50 billetblock och toppar.
för max 50000:- =)
Highburg
Posts: 2101 Joined: 20 Jan 2008, 11:05
Location: Dalarna/Grängesberg
Post
by Highburg » 18 Sep 2009, 20:19
Detta är sjukt häftigt..
SKALL Finnas en film på denna när dom lör samt hur dom bygger den..
Kom inte riktigt ihåg var kanske streetfire eller nån annan sida..
Thomas Högberg
070 60 555 92
mbma
Posts: 723 Joined: 02 Apr 2009, 04:20
Location: karlshamn
Post
by mbma » 18 Sep 2009, 20:49
Magnaten wrote: nån som hört talas om google translate
inte helt korrekt, men man förstår
sånt dära e fusk vettu:P bättre lära sig engelskan så länge man e ung så ja fattar snerae jalla fall hehe
dgyldmark
Post
by dgyldmark » 18 Sep 2009, 21:24
Den är särklass.
Franzén
Posts: 2513 Joined: 06 Aug 2009, 14:08
Location: Göteborg
Post
by Franzén » 18 Sep 2009, 22:30
Lite ont om kylkanaler i det blocket...
Men vad skall man med kylning till under 402 meter?
Grr!
0706-419608
Snap3
Posts: 402 Joined: 03 Sep 2006, 18:39
Post
by Snap3 » 18 Sep 2009, 22:56
boom så sjukt ballt !
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 19 Sep 2009, 06:21
Franzén wrote: Lite ont om kylkanaler i det blocket...
Men vad skall man med kylning till under 402 meter?
yees.. + metanol=)
Grefven
Post
by Grefven » 19 Sep 2009, 07:40
Franzén wrote: Lite ont om kylkanaler i det blocket...
Men vad skall man med kylning till under 402 meter?
bränslet gör att det snarare finns risk för att spjäll osv fryser än att det går för varmt.
Crille74
Posts: 1025 Joined: 25 Nov 2005, 20:34
Location: Grangärde
Post
by Crille74 » 19 Sep 2009, 13:17
4000 pållar med 2 så små agregat
har svårt att tro på de.
Men grymt balla billet delar.
Magnaten
Posts: 1985 Joined: 03 Dec 2005, 22:13
Post
by Magnaten » 19 Sep 2009, 14:03
tycker också aggen ser lite väl små ut för att plocka 2000hk/st, har för mej att detta dessutom är väl några år sen, men det kanske är amerika hästar
... fast dom kanske kör med 6bars laddtryck..har inte haft tid att läsa hela reportaget
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
ramberg
Posts: 1081 Joined: 07 Feb 2009, 16:46
Location: Säter i Dalarna
Post
by ramberg » 19 Sep 2009, 14:05
Magnaten wrote: tycker också aggen ser lite väl små ut för att plocka 2000hk/st, har för mej att detta dessutom är väl några år sen, men det kanske är amerika hästar
Skulle nog vilja se lite papper ifrån nån bänk på denna.
A.m hästar.. jadu, Dahlbäck hästar passar väl in annars med?
nicke.t
Posts: 3167 Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä
Post
by nicke.t » 19 Sep 2009, 14:43
han kör väll 5bar laddtryck om ja fatta rätt,halvkass på english.
cerwinboy
Posts: 710 Joined: 09 Jul 2007, 22:46
Location: Blekinge
Post
by cerwinboy » 19 Sep 2009, 14:49
bullen! wrote: jag tycker ppf borde sälja s14, s38 och s50 billetblock och toppar.
för max 50000:- =)
den aluminium vevstaken är långt ifrån billig kan jag säga.. den ser ut som dom som sitter i hårda top-fule maskiner... pratade med ett stall som hade skutit sin motor (2008) på mantorp.. och dom sålde ut delarna för att få budget att kunna köpa ny maskin delar.. men 1050 dollar för en sådan vevstake utan APR bultar är dock lite mycket för en väl använd vevstake