
Resultatet blev 188,5 hk / 244,5 nm på hjulen. Min värdelösa kam stoppade en hel del med andra ord... annars blev faktiskt kurvan riktigt trevlig..
Film: http://www.youtube.com/watch?v=d-S3AmiMI1s
Här ser ni första pullet kontra sista efter lite justeringar...
Första: Gul och Lila
Sista: Grön och Blå

#Motor:
*Strokad till närmare 2.8l.
*Haltech E6X.
*3-kanals tändsteg, Bosch.
*3st dubbelspolar, Sagem.
*8mm Tändkablar.
*Blocket toppdeckat 1mm.
*Dieseloljepump.
*M51 Dieselvev.
*320 Stakar.
*Komphöjd till ca 11,5.
*Smidda Venolia högkompskolvar.
*280gr Kam.
*Toppen är portad, planad, mira frästa ventilsäten modell race, nya styrningar.
*Nuke ställbart kamdrev.
*535 Spridare.
*Ställbar Linjär BTR.
*Rostfritt extractorgrenrör.
*Walbro 255l/h.
*Spal elfläkt.
*EMPI oljekyl.
*Stort K&N filter i fronten.
*Balanserat och lättat svänghjul.
*4-puckad sinterlamell.
#Växellåda:
*325 (260).
*Shortshift, K-Sport (ställbar).
*Bussningar från Specialsvarv.se.
#Avgassystem:
*3" enkelt rör hela vägen bak.
*Sportkat.
*Fullflödes ljuddämpare i slutet.