VAG 115 tändspolarspolar??

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Bulan_81
Posts: 103
Joined: 17 Jun 2006, 18:59
Location: Sölvesborg

VAG 115 tändspolarspolar??

Post by Bulan_81 »

Vad är det för skillnad på 115F och 115R spolarna?? Är det bara utvändigt?? Har sett att det finns 115H och 115J m.m. funkar dom på M50 med??
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Re: VAG 115 tändspolarspolar??

Post by Pitbull »

Bulan_81 wrote:Vad är det för skillnad på 115F och 115R spolarna?? Är det bara utvändigt?? Har sett att det finns 115H och 115J m.m. funkar dom på M50 med??



Skicka ett PM till Bäckis så får du snabbare svar. Och ja, dom har garanterat dessa hemma.

/ Mvh
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Re: VAG 115 tändspolarspolar??

Post by Konny »

Bulan_81 wrote:Vad är det för skillnad på 115F och 115R spolarna?? Är det bara utvändigt?? Har sett att det finns 115H och 115J m.m. funkar dom på M50 med??





Är längden som skiljer! 115F är längre än R.
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Hammarström
Posts: 14
Joined: 28 Sep 2008, 14:04

Post by Hammarström »

Är det dessa VAG spolar som gäller?Eller MSD?
Har "vuxit ur"mina org.spolar (åker med Autronics 500R)
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Hammarström wrote:Är det dessa VAG spolar som gäller?Eller MSD?
Har "vuxit ur"mina org.spolar (åker med Autronics 500R)


Det är plockat 1000hk+ ur en volvo fyra med dessa spolar.

P.s. Du behöver ej tändsteg då det är inbyggt.

Mvh Lars
Lars 0708-520373

E34 M5 Touring

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

I M50 och S50 passar F spolen bättre tycker jag, R måste yxas lite i gummit.

I S38B38 passar F med lite yx, till 3,6 och S14 använder vi en annan spole med solid kärna som vi kortar till rätt längd. Kolla i trådarna på min gamla M3 och min nuvarande touring, där används dessa.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Vilken spole passar bäst i Audin min då?

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
PiLlEvAn
Posts: 654
Joined: 20 Feb 2006, 21:24
Location: Avesta

Post by PiLlEvAn »

Hollizini wrote:Vilken spole passar bäst i Audin min då?


visst är det aan i din?
då passar iaf 115r perfekt
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

PiLlEvAn wrote:
Hollizini wrote:Vilken spole passar bäst i Audin min då?


visst är det aan i din?
då passar iaf 115r perfekt


Stämmer bra det!

Okay, tackar hjärtligast för det! :D

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

Jag har en annan fråga som passar ämnet. Går det att konvertera till att använda tändkabel på dessa spolar, alltså att ta loss nederdelen och ersätta?
Det är alltså med tanke på att använda på en motor som inte har coil-on-plug standard och där man monterar dom bara en liten bit därifrån.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Ingen aning om energi men uppenbarligen tillräckligt 200+ hk per cylinder på E85.

Det går att fippla till med tändkabel, vet folk som gjort det.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Post Reply