VAG 115 tändspolarspolar??
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
VAG 115 tändspolarspolar??
Vad är det för skillnad på 115F och 115R spolarna?? Är det bara utvändigt?? Har sett att det finns 115H och 115J m.m. funkar dom på M50 med??
Re: VAG 115 tändspolarspolar??
Bulan_81 wrote:Vad är det för skillnad på 115F och 115R spolarna?? Är det bara utvändigt?? Har sett att det finns 115H och 115J m.m. funkar dom på M50 med??
Skicka ett PM till Bäckis så får du snabbare svar. Och ja, dom har garanterat dessa hemma.
/ Mvh
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Re: VAG 115 tändspolarspolar??
Bulan_81 wrote:Vad är det för skillnad på 115F och 115R spolarna?? Är det bara utvändigt?? Har sett att det finns 115H och 115J m.m. funkar dom på M50 med??
Är längden som skiljer! 115F är längre än R.
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
-
- Posts: 14
- Joined: 28 Sep 2008, 14:04
Hammarström wrote:Är det dessa VAG spolar som gäller?Eller MSD?
Har "vuxit ur"mina org.spolar (åker med Autronics 500R)
Det är plockat 1000hk+ ur en volvo fyra med dessa spolar.
P.s. Du behöver ej tändsteg då det är inbyggt.
Mvh Lars
Lars 0708-520373
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
I M50 och S50 passar F spolen bättre tycker jag, R måste yxas lite i gummit.
I S38B38 passar F med lite yx, till 3,6 och S14 använder vi en annan spole med solid kärna som vi kortar till rätt längd. Kolla i trådarna på min gamla M3 och min nuvarande touring, där används dessa.
I S38B38 passar F med lite yx, till 3,6 och S14 använder vi en annan spole med solid kärna som vi kortar till rätt längd. Kolla i trådarna på min gamla M3 och min nuvarande touring, där används dessa.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
Ingen aning om energi men uppenbarligen tillräckligt 200+ hk per cylinder på E85.
Det går att fippla till med tändkabel, vet folk som gjort det.
Det går att fippla till med tändkabel, vet folk som gjort det.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090