402m med vanliga slicks

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Andreas K

402m med vanliga slicks

Post by Andreas K »

Hur fungerar vanliga banracing slicks på 402m? Har problem med att jag har stora bromsar bak så jag måste åtminstone ha 17tum bak, kanske går med rätt typ av 16 tummare men de flesta brukar köra 15 tum på e30n. Går det få till någon vettig start med 600hk+ på en e30 med vanliga slicks?

Eller finns det någon form av kompromiss dragdäck med lägreprofil? Ska inte köra många repor men roligare att åka på riktiga däck.
pizza

Post by pizza »

Köp M/T ET Street Radial, dom funkar förvånansvärt bra. Banracing slicks är som Rdäck fast sämre, alldeles för hårda stommar, och det är "viket" i däcket man vill åt rakt fram. MAO, banslick är sämre än gatdäck raktfram kan man säga, Rdäck är också dåligt men bättre än gatdäck, komihåg att Rdäck ska ha HÖGT tryck, blir sämre grepp desto mer man släpper ur dom.

Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Doktorn

Post by Doktorn »

fixa rallycrosslicks dom är riktigt mjuka och klibbiga!!

annars finns ju m/t för 17" också somsagt!
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Andreas K

Post by Andreas K »

har toyo ra888or, dels nya och dels de som är rejält slitna, kanske skulle spara på de gamla, de är rätt klibba och har stor friktionsyta. Dock bara 235or
Grefven

Post by Grefven »

med rallycrosslicks så orkade knappt tjuuurens 600hk ascona rita på trean om man inte våldade enormt.

med vanliga nya fräscha gatdäck så ritade han på femman.

så rallycrossdäck är klibbiga och kanon till gatåka iaf. man vågar köra fort med dom oxå.
Andreas K

Post by Andreas K »

någon som har tips om var man handlar rallycrossdäck?
Grefven

Post by Grefven »

de är nog ganska dyra. dessa jag nämnde handlades av rallycrossteam och var lätt beggade.
Love

Post by Love »

Det var ju synd att du inte "får plats"med 16",för sådana däck tror jag nog att vi har några till övers då vi inte åker så många rallycross tävlingar på samma däck!
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.

www.pom.info.se
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

tipps gällande rally cross slicks är ta kontakt med folk som kör i tyo grupp a osv för dem måste nu i hm undrar om det inte var sm köpa nya däck till varje tävlingen och får inte köra på dem ifrån förra även om dem bröt dem brukar ha mycket däck som luigger nu som kan handlas till ganska rätt pris. fick själv en drös av chefen
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Grefven

Post by Grefven »

det finns även MT 26-8.5-16" att köpa.
Nobbe

Post by Nobbe »

MH Rallycross slicks åkte vi med på robbz bil ett tag. funak faktiskt fårvånansvärt bra.

Kände en som kände en som kör/körde, så vi fick ett par bättre beggade.

Arlanda Marketing har ja för mig dom som kränger däck på tävlingarna till dom som kör, man kan inte missa bussen iaf :P

Finns upp tilll 17" såg jag nu, riktigt mjuka :)
Post Reply