402m med vanliga slicks
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
402m med vanliga slicks
Hur fungerar vanliga banracing slicks på 402m? Har problem med att jag har stora bromsar bak så jag måste åtminstone ha 17tum bak, kanske går med rätt typ av 16 tummare men de flesta brukar köra 15 tum på e30n. Går det få till någon vettig start med 600hk+ på en e30 med vanliga slicks?
Eller finns det någon form av kompromiss dragdäck med lägreprofil? Ska inte köra många repor men roligare att åka på riktiga däck.
Eller finns det någon form av kompromiss dragdäck med lägreprofil? Ska inte köra många repor men roligare att åka på riktiga däck.
Köp M/T ET Street Radial, dom funkar förvånansvärt bra. Banracing slicks är som Rdäck fast sämre, alldeles för hårda stommar, och det är "viket" i däcket man vill åt rakt fram. MAO, banslick är sämre än gatdäck raktfram kan man säga, Rdäck är också dåligt men bättre än gatdäck, komihåg att Rdäck ska ha HÖGT tryck, blir sämre grepp desto mer man släpper ur dom.
Pizza
Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
- Nemesis_turbo
tipps gällande rally cross slicks är ta kontakt med folk som kör i tyo grupp a osv för dem måste nu i hm undrar om det inte var sm köpa nya däck till varje tävlingen och får inte köra på dem ifrån förra även om dem bröt dem brukar ha mycket däck som luigger nu som kan handlas till ganska rätt pris. fick själv en drös av chefen
MH Rallycross slicks åkte vi med på robbz bil ett tag. funak faktiskt fårvånansvärt bra.
Kände en som kände en som kör/körde, så vi fick ett par bättre beggade.
Arlanda Marketing har ja för mig dom som kränger däck på tävlingarna till dom som kör, man kan inte missa bussen iaf
Finns upp tilll 17" såg jag nu, riktigt mjuka
Kände en som kände en som kör/körde, så vi fick ett par bättre beggade.
Arlanda Marketing har ja för mig dom som kränger däck på tävlingarna till dom som kör, man kan inte missa bussen iaf
Finns upp tilll 17" såg jag nu, riktigt mjuka