det är inte samma fäste för växellådan heller så de får man svetsa om eller nått har för mig de e nått mer fundera också på de innan men jag palla inte tyckte de va för mycket klydd...
hmm_jonte wrote:det är inte samma fäste för växellådan heller så de får man svetsa om eller nått har för mig de e nått mer fundera också på de innan men jag palla inte tyckte de va för mycket klydd...
mvh Jonatan
Okej, väldigt jobbigt att läsa det du skriver bara, använd gärna punkter....
hmm_jonte wrote:det är inte samma fäste för växellådan heller så de får man svetsa om eller nått har för mig de e nått mer fundera också på de innan men jag palla inte tyckte de va för mycket klydd...
mvh Jonatan
Okej, väldigt jobbigt att läsa det du skriver bara, använd gärna punkter....
hmm_jonte wrote:det är inte samma fäste för växellådan heller så de får man svetsa om eller nått har för mig de e nått mer fundera också på de innan men jag palla inte tyckte de va för mycket klydd...
mvh Jonatan
En vanlig rwd växellåda passar bolt-on tillsammans med tillhörande mellanaxel. Skall man ta bort framdiffen blir det mer jobb, men den kan ju gott hänga där den hänger. Drivaxlarna går ju genom naven och håller ihop hjullagren. Oljetråget kan ej bytas ut mot ett rwd tråg då det sitter bak-och-fram i förhållande till varann. Framför torpedväggen skiljer i stort sett allt mellan iX och vanliga rwd.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
I mitt fall mest för att framdiffen inte håller när man åker trimmad s50 och gillar att åka med hjulspinn Men de blir nog ändå ett försök med 4wd efter EDPS då jag har en extra framdiff nu.