Någon som vet om arp bularna ska va längre än org toppbulten till s38? . Mina sticker upp för långt, går inte att få på övretoppen/kamhuset ända ner mot toppen. Pinsamt att man såg detta när de redan var monterat. Gängorna är rengjorda och bultarna är ända ner. Allihop är i samma linje, men de e bara 3-4st på avgasidan som går i den övretoppen/kamhuset. De andra ligger ej emot.
Finns ju gott om s38 motorer på detta forum med arp bult, så någon har kanske en bra bild där man ser hur mkt pinnbulten ska sticka upp när toppen och muttern är monterad?
Lägger upp lite bilder på hur det ser ut
mvh
Last edited by Olli_89 on 28 Mar 2009, 15:27, edited 2 times in total.
okej, mian gör det med, när man montera på den övre toppen så går den inte ner de sita 5mm för att pinnbultarna tar på avgassidan. Har kollat lite de borde gå att fräsa ur lite i den övredelen, men det känns inte som det ska vaså här
Ja ha rengjort ordentligt och de måste va i botten, då alla är i samma nivå. De ska väl bara gängas i för hand, de gå jätte lätt tills det tar stopp alla i samma nivå. Ja fatta inte ett skit
blocket är inte planat vad ja vet, toppen planad 0,20-0,30mm sitter 0,22mm tjockare mls på. Du ha inte längden på arp bulten i huvudet, är det samma arp till båda s38orna?
Kammhuset på min 3,6a er frest ut litt for og lage plass til arp boltene. dette var vanlig ifølge han som gjorde maskineringen på min motor. har ikke bilde.
Jørg1e30 wrote:Kammhuset på min 3,6a er frest ut litt for og lage plass til arp boltene. dette var vanlig ifølge han som gjorde maskineringen på min motor. har ikke bilde.
Tackar för ditt svar misstänkte att ja skulle behöva det på min med. vad frästa du ur med?
tyvärr köpte ja dem inte aver som de var menat. Men ja hade en innestående rabatt på motornord så utnyttjade den och så vart det så här
Hade kontakt med dem igår och de sa att deras bultar kunde ta i lite på 3,6ans fråga mig inte varför de inte skulle göra det på 3,8an ( någon kanske vet). Han sa att de var inte mycket som skulle till på 3,6ans så de bruka slipa ur lite försiktigt med en dremel, va inte mycket som behövdes. Gjorde det sen la den sig fint ända ner. Sen om detta är rätt återstår att se, men borde funka nu tycker man.
Skulle köpt det av er istället som ja gjort med andra motordelarna