Tänkte ja skulle slänga upp lite bilder på polarens blivande tävlingsbil, som jag hjälper honom med. Inte BMW men kommer nog bli potent o sticker ut från alla andra japs med färdiga kit till allt..
Bilen är byggd för att klassa in i den förhoppningsvis kommande driftingklassen "proint".
Originalmotorn har ersats med en 1JZ-GTE från en Lexus soarer, driftsäker motor som levererar mycket mos med originalbotten.. Original styrsystem har åkt i sopptunnan och ersats med MS v3 som byggts för wastefire.
Växellådan kommer från supra mk3 med ombyggd kardan, allt sitter i nykonstruerade fästen där även framvagnsbalken fick byggas om lite..
Last edited by kallevedlund on 04 May 2010, 09:49, edited 9 times in total.
Lånade firmans TIG o slängde ihop en 4" downpipe.
Trångt var det men det gick efter många böjar. Ska dit en kona till 3 eller 3,5" och en V.band innan den är helt klar.
Har även börjat börjat med att dra lite broms rör och nya soppa-ledningar.
nu går den, skjuter på ganska bra men är inte nöjda med effekten än..
verkar som vi har problem med spolarna... kör original direkt från MS:et, blir förmodligen att trixa dit ett par VAG-spolar...
inget problem med spolarna.... upptäckte en liten miss idag.. tyckte det var lite väl mycket brus på varvsignalen i loggen, testade att justera pottarna till VR-kretsen och vipps så kunde man varva som man ville... blev ett helt annat ryt i motorn nu.. :thumbright:
nu ska han bara fixa lite småskit runtikring så kan man börla lägga på lite mottryck på wastegaten
Niiko wrote:fan va smutt!
var det svårt att modifiera ner en 1jz i s13, mkt jobb på det?
riktigt go motor i en ball bil!
va går dessa motorer lös på?
beror på hur mycke man klarar själv... finns färdiga kitt från usa, vi har dock gjort allt själva..
kortfattat är det väl:
sänka och ändra vinkel på motorfästena på framvagnsbalken
nytt växellådsfäste
ny kardan
svetsa om tråget i framkant
och sen allt småskit runtikring...
motorn går väl lös på 10 - 15000 nånstans,,, kanske mer nu när kursen är så dålig..