Pimplaren wrote:Fint! köper du allt nytt ifrån BMW?
Vad har du för maskin i tankarna?
delarna jag har är beggade men alla delar som saknas kommer köpas nytt från bmw, lika bra att ha nya skärmar iaf bak med tanke på att dom är inte lika lätta att byta som en rostig framskärm
osäker ännu på maskin men tanke går väl runt S50 men har inte tänk längre än så om det blir 3.0 eller 3.2
delarna jag har är beggade men alla delar som saknas kommer köpas nytt från bmw, lika bra att ha nya skärmar iaf bak med tanke på att dom är inte lika lätta att byta som en rostig framskärm
osäker ännu på maskin men tanke går väl runt S50 men har inte tänk längre än så om det blir 3.0 eller 3.2
Låter snuskigt nice
Blir det turbo sen?
jo jag hoppas det blir bra
jo överladdning ligger väl nära i tankarna hehe men vi får se ska ta karossen först sen kommer nog resten av sig självt
så då drog det igång idag, började med att tvätta av den, sen vart det in på lyften för att se skicket under bilen och veta vad som väntar
bilen var faktiskt inte alls så farlig som jag trodde den skulle vara, det fanns två mindre rosthål höger och vänster fram vid fötterna, båda trösklarna är genom rost och sen det som var tråkigast är att det börjat rosta runt takluckan och det känns som ett större projekt men annars för övrigt så är jag extremt nöjd med hur skicket på bilen va:D
började med att riva ur all inredning, sen vart det instrumentbräda, värme paket m.m och tillslut all el i hela bilen så nu är den i princip tom.