Projekt: bmw e30 .HWK.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Projekt: bmw e30 .HWK.
Jaha då var det dags igen
Tänkte jag börjar tråden med att säga tack till start sparken Ivars
Utgångs projektet:
Bmw E30 2dr 318 -84
Har inte tänkt ut allt till hundra procent men ska börja med att rusta upp karossen.
Det som är inhandlat:
M3 E30 org kupé dörrar
M3 E30 org bagagelucka med evo vinge
M3 E30 org framskärmar
M3 E30 org sidokjolar
Saker som ska inhandlas:
M3 E30 org bakskärmar
M3 E30 org bakstycke (mellan lysena bak)
M3 E30 org bakrute ram
M3 E30 org bakruta
M3 E30 org stötfångare fram
M3 E30 org stötfångare bak
Har även kompletta bärarmar från E28 528 som enligt BMW är samma som E28 535 så blir att bygga om bakvagnen lite också.
kommer lägga ut bilder på bilen så fort jag börjar riva i den.
Tänkte jag börjar tråden med att säga tack till start sparken Ivars
Utgångs projektet:
Bmw E30 2dr 318 -84
Har inte tänkt ut allt till hundra procent men ska börja med att rusta upp karossen.
Det som är inhandlat:
M3 E30 org kupé dörrar
M3 E30 org bagagelucka med evo vinge
M3 E30 org framskärmar
M3 E30 org sidokjolar
Saker som ska inhandlas:
M3 E30 org bakskärmar
M3 E30 org bakstycke (mellan lysena bak)
M3 E30 org bakrute ram
M3 E30 org bakruta
M3 E30 org stötfångare fram
M3 E30 org stötfångare bak
Har även kompletta bärarmar från E28 528 som enligt BMW är samma som E28 535 så blir att bygga om bakvagnen lite också.
kommer lägga ut bilder på bilen så fort jag börjar riva i den.
Last edited by egnesund on 15 Mar 2009, 19:47, edited 1 time in total.
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
Aros Auto AB
Fint! köper du allt nytt ifrån BMW?
Vad har du för maskin i tankarna?
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Pimplaren wrote:Fint! köper du allt nytt ifrån BMW?
delarna jag har är beggade men alla delar som saknas kommer köpas nytt från bmw, lika bra att ha nya skärmar iaf bak med tanke på att dom är inte lika lätta att byta som en rostig framskärm
osäker ännu på maskin men tanke går väl runt S50 men har inte tänk längre än så om det blir 3.0 eller 3.2
Aros Auto AB
Aros Auto AB
egnesund wrote:Pimplaren wrote:Fint! köper du allt nytt ifrån BMW?
delarna jag har är beggade men alla delar som saknas kommer köpas nytt från bmw, lika bra att ha nya skärmar iaf bak med tanke på att dom är inte lika lätta att byta som en rostig framskärm
osäker ännu på maskin men tanke går väl runt S50 men har inte tänk längre än så om det blir 3.0 eller 3.2
Låter snuskigt nice
Blir det turbo sen?
MVH Oliver Turbo Turtle
BMW m5 f10
BMW m5 f10
Pimplaren wrote:egnesund wrote:Pimplaren wrote:Fint! köper du allt nytt ifrån BMW?
Låter snuskigt nice
Blir det turbo sen?
jo jag hoppas det blir bra
jo överladdning ligger väl nära i tankarna hehe men vi får se ska ta karossen först sen kommer nog resten av sig självt
Aros Auto AB
Aros Auto AB
så då drog det igång idag, började med att tvätta av den, sen vart det in på lyften för att se skicket under bilen och veta vad som väntar
bilen var faktiskt inte alls så farlig som jag trodde den skulle vara, det fanns två mindre rosthål höger och vänster fram vid fötterna, båda trösklarna är genom rost och sen det som var tråkigast är att det börjat rosta runt takluckan och det känns som ett större projekt men annars för övrigt så är jag extremt nöjd med hur skicket på bilen va:D
började med att riva ur all inredning, sen vart det instrumentbräda, värme paket m.m och tillslut all el i hela bilen så nu är den i princip tom.
bilen var faktiskt inte alls så farlig som jag trodde den skulle vara, det fanns två mindre rosthål höger och vänster fram vid fötterna, båda trösklarna är genom rost och sen det som var tråkigast är att det börjat rosta runt takluckan och det känns som ett större projekt men annars för övrigt så är jag extremt nöjd med hur skicket på bilen va:D
började med att riva ur all inredning, sen vart det instrumentbräda, värme paket m.m och tillslut all el i hela bilen så nu är den i princip tom.
Aros Auto AB
Aros Auto AB
- JMK Racing
rajjen73 wrote:Är det plåt delar av en m3 eller glasfiber? håller själv på med en i glasfiber om du vill ha några råd..
allt är i plåt, jag och plåt är mera kompisar än jag och glasfiber
har du någon projekt tråd här på forumet? är alltid kul att se hur andra gör och löser problem
Aros Auto AB
Aros Auto AB
fortsatte demontera ner bilen i molekyler idag.
pedalställ, huvudcylindrar, bromservo osv allt är borta
hittade lite mera rost men fortfarande inte lika farligt som 02:an hehe
om det är någon som behöver en e30 org stötfångare fram och bak med dragkrok och el så skrik till
pedalställ, huvudcylindrar, bromservo osv allt är borta
hittade lite mera rost men fortfarande inte lika farligt som 02:an hehe
om det är någon som behöver en e30 org stötfångare fram och bak med dragkrok och el så skrik till
Aros Auto AB
Aros Auto AB
ännu en dag avklarad i garaget, det går sakta men säkert framåt
ska riva ner lite mera innan jag sätter kapen i den och börjar laga upp rosten som hittats
M3 delarna som jag hämtade i helgen:
fick även med cup speglar som jag funderar på att montera, men vi får se
mer demontering och mer rost
ska riva ner lite mera innan jag sätter kapen i den och börjar laga upp rosten som hittats
M3 delarna som jag hämtade i helgen:
fick även med cup speglar som jag funderar på att montera, men vi får se
mer demontering och mer rost
Aros Auto AB
Aros Auto AB