Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 12 May 2006, 08:26
Jag har en Malpassi progressiv BTR men Hur högt ska ja ställa mitt bränsletryck?
och när gör ja det?
på tomgång... Med eller utan vakumslangen tillkopplad till BTR:en?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 12 May 2006, 08:34
Det ställer du in när du ha Lambdamätare inkopplad.
Svintoleffe
Posts: 1342 Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:
Post
by Svintoleffe » 12 May 2006, 11:00
Du kan ställa in det med hjälp av orginal lambdan, men den är mycket slöare än bredbandaren.
Vi har ställt in sugmotorn på det sättet på bilen, o det funkar bra.
Eller som kompisen, han ställde in dte på måfå, igneom att kolla tändstfiten.
Funkar det med.
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 12 May 2006, 12:25
Men finns det inget basic typ... 3 bar på tomgång eller nåt sånt?
kallevedlund
Posts: 674 Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro
Post
by kallevedlund » 12 May 2006, 15:03
beror ju på dit flöde på spridare kontra pulstiden från sprutet....
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 12 May 2006, 17:33
Spridarna flödar 340cc
Tysken
Posts: 1272 Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm
Post
by Tysken » 12 May 2006, 17:39
Jag körde med 380 cc spridare på min snikturbo och 2,3 bar bränsletryck med bensin. På E85 hade jag 3 bar. Men du får väl prova dig fram vad som passar. Jag körde och skruvade hejvilt för att få bort småryckningar som senare visade sig vara tändkablar som var glappa.
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 12 May 2006, 18:01
Orutinerat tysken. Kommer du och stressmeckar med mig i slutet på Juni när jag ska bygga min motor på en vecka?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Tysken
Posts: 1272 Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm
Post
by Tysken » 12 May 2006, 18:18
Varför inte. Då kommer den garanterat att gå fort sen..
david__
Posts: 1254 Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona
Post
by david__ » 14 May 2006, 20:07
Svintoleffe wrote: Du kan ställa in det med hjälp av orginal lambdan, men den är mycket slöare än bredbandaren. Vi har ställt in sugmotorn på det sättet på bilen, o det funkar bra. Eller som kompisen, han ställde in dte på måfå, igneom att kolla tändstfiten. Funkar det med.
hur gör man de genom att kolla stiften?
Overcharged
Posts: 1874 Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:
Post
by Overcharged » 14 May 2006, 20:52
man får skruva ur stiften och se om dem har rätt färg!
är det vita avlagringar har maskinen gått för snålt...
david__
Posts: 1254 Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona
Post
by david__ » 14 May 2006, 21:01
ok.. hur länge behöver motorn gå innan man kan se de..
o räcker de att man kollat ett stift
Overcharged
Posts: 1874 Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:
Post
by Overcharged » 14 May 2006, 21:02
de räcker väl att man drar en liten repa....
david__
Posts: 1254 Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona
Post
by david__ » 14 May 2006, 21:09
ok...