Hur ska jag ställa in mitt bränsletryck?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Hur ska jag ställa in mitt bränsletryck?

Post by Chrille »

Jag har en Malpassi progressiv BTR men Hur högt ska ja ställa mitt bränsletryck?

och när gör ja det?

på tomgång... Med eller utan vakumslangen tillkopplad till BTR:en?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Det ställer du in när du ha Lambdamätare inkopplad.
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Du kan ställa in det med hjälp av orginal lambdan, men den är mycket slöare än bredbandaren.

Vi har ställt in sugmotorn på det sättet på bilen, o det funkar bra.


Eller som kompisen, han ställde in dte på måfå, igneom att kolla tändstfiten.

Funkar det med.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Men finns det inget basic typ... 3 bar på tomgång eller nåt sånt?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

beror ju på dit flöde på spridare kontra pulstiden från sprutet....
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Spridarna flödar 340cc
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Jag körde med 380 cc spridare på min snikturbo och 2,3 bar bränsletryck med bensin. På E85 hade jag 3 bar. Men du får väl prova dig fram vad som passar. Jag körde och skruvade hejvilt för att få bort småryckningar som senare visade sig vara tändkablar som var glappa.
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Orutinerat tysken. Kommer du och stressmeckar med mig i slutet på Juni när jag ska bygga min motor på en vecka? :)
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Varför inte. Då kommer den garanterat att gå fort sen.. :lol:
david__
Posts: 1254
Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona

Post by david__ »

Svintoleffe wrote:Du kan ställa in det med hjälp av orginal lambdan, men den är mycket slöare än bredbandaren.

Vi har ställt in sugmotorn på det sättet på bilen, o det funkar bra.


Eller som kompisen, han ställde in dte på måfå, igneom att kolla tändstfiten.

Funkar det med.


hur gör man de genom att kolla stiften?
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

man får skruva ur stiften och se om dem har rätt färg!

är det vita avlagringar har maskinen gått för snålt...
david__
Posts: 1254
Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona

Post by david__ »

ok.. hur länge behöver motorn gå innan man kan se de..
o räcker de att man kollat ett stift
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

de räcker väl att man drar en liten repa....
david__
Posts: 1254
Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona

Post by david__ »

ok...
Post Reply