Diff till E30 med utväxling 2.64 ?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Diff till E30 med utväxling 2.64 ?
Hur får jag jag denna diff i min e30 ?
Inte hittat men läst lite att man kan ta e34 2.64 innehåll och sätta i std e30 hus ?
Eller helt ute och cyklar ?
Inte hittat men läst lite att man kan ta e34 2.64 innehåll och sätta i std e30 hus ?
Eller helt ute och cyklar ?
Jag är ute efter samma koncept...
enligt realoem så har E30 325, 188 diffhuset
samma som E36 325tds och E34 525tds
e36an har 2,56 och e34 har tydligen 2,65 vet inte om det är felskrivet på realoem
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1411&mospid=47283&btnr=33_0012&hg=33&fg=05
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CC31&mospid=47446&btnr=33_0370&hg=33&fg=05
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG71&mospid=47396&btnr=33_0004&hg=33&fg=05
jag har en E30 klump som ligger men letar efter ett diffat innehåll från en tds får se om det går
enligt realoem så har E30 325, 188 diffhuset
samma som E36 325tds och E34 525tds
e36an har 2,56 och e34 har tydligen 2,65 vet inte om det är felskrivet på realoem
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1411&mospid=47283&btnr=33_0012&hg=33&fg=05
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CC31&mospid=47446&btnr=33_0370&hg=33&fg=05
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG71&mospid=47396&btnr=33_0004&hg=33&fg=05
jag har en E30 klump som ligger men letar efter ett diffat innehåll från en tds får se om det går
Fredrik
070 4567 121
070 4567 121
Byt kåpan så passar den rätt upp på E30. Finns med lamelldiff.
Även 518 och 520 av E34 har samma klump och är också "bolt on".
Även 518 och 520 av E34 har samma klump och är också "bolt on".
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT
M3, M3-replika, 325i, 320iT
Vad ska du ha sån utväxling till? Gillar du låga varv när du kör på motorvägen eller ska du köra i 300km/h? Jag tänkte skaffa en sån 2,65 diff, för att kunna köra 300+ med E30n och dokumentera det hela
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Hehe ja ska man bara köra gata är det väl helt perfekt
Jag har en 3,25 diff som ihop med ZF-lådan bör ge go utväxling för bankörning, sen tänkte jag ha 2,65an till högfartstest.
3,25 diffen ska ge ca 88km/h vid 2500rpm och 266km/h vid 7500rpm
2,65 diffen ska ge ca 109kmh vid 2500rpm och 326km/h vid 7500rpm
(beräknat hos Autopower med 205/50-16 däck)
Detta är väl verklig fart så lägg på ca 5% om man undrar vad mätarn skulle visa....
Jag har en 3,25 diff som ihop med ZF-lådan bör ge go utväxling för bankörning, sen tänkte jag ha 2,65an till högfartstest.
3,25 diffen ska ge ca 88km/h vid 2500rpm och 266km/h vid 7500rpm
2,65 diffen ska ge ca 109kmh vid 2500rpm och 326km/h vid 7500rpm
(beräknat hos Autopower med 205/50-16 däck)
Detta är väl verklig fart så lägg på ca 5% om man undrar vad mätarn skulle visa....
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen