ställbar triggerskiva för att backa tändning
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
ställbar triggerskiva för att backa tändning
Hejsan
som rubriken låter skulle det vara möjligt att backa tändningen på min m42 318is 16v motor genom att göra triggerskivan ställbar ungefär som ett ställbart kamdrev ser ut?
Och genom att backa tändning så kan jag ladda på mer utan att det spikar.
Vad vet ni om det?
hör av er med andra idéer som man kan göra fär att hålla kostnaderna nere vid en snikturbokonvertering
mvh Eric
som rubriken låter skulle det vara möjligt att backa tändningen på min m42 318is 16v motor genom att göra triggerskivan ställbar ungefär som ett ställbart kamdrev ser ut?
Och genom att backa tändning så kan jag ladda på mer utan att det spikar.
Vad vet ni om det?
hör av er med andra idéer som man kan göra fär att hålla kostnaderna nere vid en snikturbokonvertering
mvh Eric
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
Bonje wrote:Tveksamt... Festet för givaren sitter i hop med bröstkåtan.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- Fredrik_lindström
- Posts: 30
- Joined: 31 Mar 2006, 16:30
- Location: Gävle
- Contact:
jaha så i moderna tändsystem så backas tändningen propetionerligt mot varvtalet altså?
Det gör ju inte så mycket om motorn går dåligt på låga varv. Fördelen är ju att jag kan ladda på mer útan att det börjar spika.
det blir ju nycket billigare o köpa riktigt sprut och tändning.
mvh Eric
Det gör ju inte så mycket om motorn går dåligt på låga varv. Fördelen är ju att jag kan ladda på mer útan att det börjar spika.
det blir ju nycket billigare o köpa riktigt sprut och tändning.
mvh Eric
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)