storleken på intercooler folk använder utan att kapa i e30.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
storleken på intercooler folk använder utan att kapa i e30.
Vad är måtten på intercoolern som folk här andvänder till e30 alltså villken kan man andvända utan att kapa så speciellt mycke i fronten...??? svar snapt vore skitbra.....
WGR
Jag kör med celstorlek 50cm bred och 50cm hög den sitter som en smäck på nya E30 fronten behövde inte göra ett skit förutom att kapa bort balken mellan "tornen" under kylaren tog ca 20 min 

Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Min är 89:a iaf. Vet inte vad som passar på dom tidigare.
Markus Jonsson
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
använde en kina ic med följande mått:
Bredd över anslutningar: 63cm
Cellpaket: 400x300x76mm
Anslutningar: 76mm (3´)
OBS: Mittenanslutningar
kapade bara bort dom två övre fästena för frontplåten, tog 2minuter och inget annat. så ser den ut monterad. sitter perfekt då anslutningarna hamnar precis under framlyktorna så man kan dra tryckrören där.

kapade bara bort dom två övre fästena för frontplåten, tog 2minuter och inget annat. så ser den ut monterad. sitter perfekt då anslutningarna hamnar precis under framlyktorna så man kan dra tryckrören där.

The Lower Class
RoDe wrote:använde en kina ic med följande mått:
var köpte du den då????
WGR
Kör så även jag och jag tycker att den sitter som ett smäck där. Dock fick jag kapa en del i den lösagbara frontdelen samt i lyktsargen då jag ville köra med 3" rör hela vägen.e30_tobbe wrote:RoDe wrote:använde en kina ic med följande mått:
var köpte du den då????
/M|cke F@.gner
Jag har en kina IC med anslutningarna i ena ändan, den är annars 400x300x76mm, kanske skulle man byta till en sån där med anslutningarna på mitten istället, så slipper man såga och svetsa i den man har...Micke wrote: Kör så även jag och jag tycker att den sitter som ett smäck där. Dock fick jag kapa en del i den lösagbara frontdelen samt i lyktsargen då jag ville köra med 3" rör hela vägen.
Får det inte plats utan att kapa nått om man använder 3" silikonböjar istället för rör under strålkastarna?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
606Hk / 809Nm på hjulen
Vet inte, jag är allergisk mot silikonböjar och därför ville jag ha rör och raka skarvar.Nisse977 wrote:Får det inte plats utan att kapa nått om man använder 3" silikonböjar istället för rör under strålkastarna?
Dock är jag tämligen säker att silikonböjen kommer att ligga emot nånstans om du inte gör lite mer plats och då det vibrerar samt att den expanderar något vid laddtryck lär den gå sönder isåfall.
/M|cke F@.gner
En vanlig 600x300x76 som vi har i webshoppen för löjliga 970 kr sitter fint med anslutningarna neråt. Minns inte hur mkt jag gjorde, men det tog inte många minuter att montera den iaf.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
jag använder som du ser på bilden där 3"-2,75" 90graders silikonböj under strålkastarna och det tar inte i. kör med 2,75" tryckrör i samma storlek som spjället.Nisse977 wrote:Jag har en kina IC med anslutningarna i ena ändan, den är annars 400x300x76mm, kanske skulle man byta till en sån där med anslutningarna på mitten istället, så slipper man såga och svetsa i den man har...Micke wrote: Kör så även jag och jag tycker att den sitter som ett smäck där. Dock fick jag kapa en del i den lösagbara frontdelen samt i lyktsargen då jag ville köra med 3" rör hela vägen.
Får det inte plats utan att kapa nått om man använder 3" silikonböjar istället för rör under strålkastarna?
så ser det ut med frontplåten o hela köret monterat. gömmer sig fint bakom allt. diskret.

The Lower Class
Jag har hål i frontplåten som jag fixade innan omlacken förra sommaren 
Går det inte att få plats med tjockare IC än 76mm om man inte vill kapa sönder nått?
Går det att få plats med 500mm brett cellpaket eller är det bara 400 som gäller på bredden?
KL har ju en som är 500x300x76 med mittenanslutningar, tänkte att den borde få plats eftersom det är runt 680mm mellan rambenen, och denna är 680mm mellan anslutningarna = mindre under anlutningarna där rambenen går.
Man behöver ju inte överdriva med IC, så hur stor behöver man egentligen? Jag ska ju köra bana, så den får gärna kunna kyla laddluften för 500 e85 hästar i en halvtimma

Går det inte att få plats med tjockare IC än 76mm om man inte vill kapa sönder nått?
Går det att få plats med 500mm brett cellpaket eller är det bara 400 som gäller på bredden?
KL har ju en som är 500x300x76 med mittenanslutningar, tänkte att den borde få plats eftersom det är runt 680mm mellan rambenen, och denna är 680mm mellan anslutningarna = mindre under anlutningarna där rambenen går.
Man behöver ju inte överdriva med IC, så hur stor behöver man egentligen? Jag ska ju köra bana, så den får gärna kunna kyla laddluften för 500 e85 hästar i en halvtimma

Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
606Hk / 809Nm på hjulen
köper du på dig den bredare så kommer anslutningarna hamna precis under i mitten av innersta framlyktan (hoppas du förstår hur jag menar). där får du ju knappt in ett finger och då får du inte på plastgallren runt lyktorna heller.Nisse977 wrote:Jag har hål i frontplåten som jag fixade innan omlacken förra sommaren
limmet bromsade ju 1000hk med en liten Ic.
The Lower Class