e30 med agresiv m50

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

e30 med agresiv m50

Post by suddis »

Tänkte börja bygga seriöst nu på min Bmw e30 320 från 84, var en fin bil när jag köpte den nu ser den inte lika fin ut "körde ner i ett dike i 70 blås" ajja den ska lackas om å bli fin igen :P har haft svårt å bestämma mig för vad jag ska ha för motor i bilen har haft ner 4olika motorer i den men nu blir det en m50b25 sug trimmad motor så ni får säga vad ni vill men jag ska sugtrimma iaf å siktar på 300sughästar i den motorn.

har planer på ett par riktigt vassa kamaxlar
ventilfjädrar som palla å varvas 10000
smidda kolvar typ 12:1 i komp å 86mm borr
eventuellt en 2,8 liters vev beror på hur mycket det går å varav med en sån
lättat m20 svänghjul med 4pucks sinter
m3 e36 spjällhus
m3 extrakorrör
ms eller vems som strysystem
kasnke lite lustgas på det hela vem vet ;)

om ni har några ideer å komma med så är det bara skriva

"sponsorer sökes"


kommer komma en massa bilder på bygget snart
User avatar
salle1001
Posts: 324
Joined: 08 May 2007, 18:46
Location: helsingborg

:)

Post by salle1001 »

ska bli kul och se hur detta gå :) ja har ju ungefär samma planer, fast mina e lite snällare:)
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

hehe jo det ska det:P målet är 300 inte under ;)
User avatar
Micke
Posts: 733
Joined: 20 Nov 2005, 17:55
Location: Jönköping

Post by Micke »

Varför inte köpa en S50 direkt? Blir garanterat billigare iaf :roll:
/M|cke F@.gner
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Ja 300 lär väll knappast vara några problem på 10k rpm :D
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

haha, jo säkert billigare, men roligare å trimma en m50 lite annan karaktär :P
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

har lämnat iväg toppen på portning får se hur mycket han kan ta ur den :P finns det inga större ventiler till m50?
User avatar
björn
Posts: 592
Joined: 04 Feb 2006, 15:36
Location: Borlänge

Post by björn »

ppf säljer ju raceventiler till m50, 1mm oversize, men du kankske ska ha större?
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

okej hmm, undra om det finns större:P
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

dom var ju för vanos topp :(
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Ska du ha flås ända till 10k så måste du se till att ha rätt kanal areor, ventiler och kamaxlar samt flöde, men det löser du ju på vägen.

:)
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

hehe jo, blir mycket jobb med toppen ;)
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Kändes som en omväg till 300hk enligt mig, men roligt med sugmotor. Lycka till.
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

hehe men man ska int vara som alla andra som kör med trubo ;)
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

någon som vet hur mycket man kan varava med en 2,8lit vev?
User avatar
roosen69
Posts: 226
Joined: 11 Jan 2008, 15:46
Location: Norrland

Post by roosen69 »

de här blir sjukt intressant....ja kan ju sponsa med lite grejer iaf....
fan vilket ryt de kommer bli, lite ballare effekt register än s50 8)
suddis
Posts: 1115
Joined: 12 Jul 2007, 10:47
Location: Öjebyn

Post by suddis »

fan det går ju å ta ur gode mycket på en m50 topp ändå;) bilder på toppen kommer snart
Post Reply