535 lmm behöver jag ha spridare.( nu med sakerna på bilen)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
535 lmm behöver jag ha spridare.( nu med sakerna på bilen)
Som jag skrivit måste jag ha 535 spridare elelr räcker dte med orginal spridare elelr går den för snålt.?
Last edited by Svintoleffe on 25 Mar 2006, 09:24, edited 1 time in total.
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
motor? sprut?
Ändring av dimension på LMM behöver justering av bränslemängd antingen genom att man byter spridare eller genom att tex justerar det i programmet.
Mvh Adde
Ändring av dimension på LMM behöver justering av bränslemängd antingen genom att man byter spridare eller genom att tex justerar det i programmet.
Mvh Adde
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
- Turbo_folke
- Posts: 601
- Joined: 23 Nov 2005, 16:29
- Location: Lund
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Läste om nån snubbe från USA (hittar inte länken nu) som konverterat sin 325 (sugmotor) med 535lmm och spridare + några andra små saker, och det gjorde klar skillnad! Går inte m20b25 ganska leant original?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Igår då soppade jag o kompisen i 535 lmm o spridarna o ett stor fint filter till den
Jag kan säga som så att det blev bra stor skillnad på bilen
Nu går dte inte snålt på toppen längre som den gjorde förut
Jag ska ta o knäppa lite kort på hur vi gjorde med sakerna så att alla får se dte.
Dock besannades nog kompisen o mina misstankar om att min data box nog inet är helt frisk. .
Så jag ska försöka inhandla en annan databox, för det finns inget annat som kan tjalla med bränslet förutom databoxen om den är pucko .
För lambdan har vi ute slutit totalt nu, för den ger fina värden när vi kör med multimeterna på den.
Så det är nog databoxen som inte är så kry längre
Jag kan säga som så att det blev bra stor skillnad på bilen
Nu går dte inte snålt på toppen längre som den gjorde förut
Jag ska ta o knäppa lite kort på hur vi gjorde med sakerna så att alla får se dte.
Dock besannades nog kompisen o mina misstankar om att min data box nog inet är helt frisk. .
Så jag ska försöka inhandla en annan databox, för det finns inget annat som kan tjalla med bränslet förutom databoxen om den är pucko .
För lambdan har vi ute slutit totalt nu, för den ger fina värden när vi kör med multimeterna på den.
Så det är nog databoxen som inte är så kry längre
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
jo det visar sig att bilen ställer om sig själv helt plötsligt då går bilen jätte bra man behöver knappt hålla foten på gaspedalen o den låter jätte vass i motorn.
Nästa dag då kan den låta trög i motorn det är inte alls samma klipp i motorn som det var innan, oså stiger tempmätaren över mitten.
Men när dne går bra då gör den inte det.
Samnt att med orginal spridarna då fick vi maxa dom dvs köra med 4,1 bar i tryck för att bilen skulle gå som folk, o då rörde bilen på sig ruskigt bra kan jag tillägga, när vi körde med 4,1bar i tryck då fick vi bra värden ifrån lambdan över dock inte på toppen där bränslet inte räckte till
Men nu börjar vi o få fason bränslet över hela registret med dessa spridare o lmm.
Det är många som har sagt att det är lmbdan som har gjort sitt, men då ska bilen enbart gå in på nödprogramet hela tiden, o inte visa några värden alls, men det gör den inte. Därför tror jag att databoxen är vrickad o inte lambdan, för tyderligen såp är dte ett litet standard fel på 87 att databoxen pajar
Nästa dag då kan den låta trög i motorn det är inte alls samma klipp i motorn som det var innan, oså stiger tempmätaren över mitten.
Men när dne går bra då gör den inte det.
Samnt att med orginal spridarna då fick vi maxa dom dvs köra med 4,1 bar i tryck för att bilen skulle gå som folk, o då rörde bilen på sig ruskigt bra kan jag tillägga, när vi körde med 4,1bar i tryck då fick vi bra värden ifrån lambdan över dock inte på toppen där bränslet inte räckte till
Men nu börjar vi o få fason bränslet över hela registret med dessa spridare o lmm.
Det är många som har sagt att det är lmbdan som har gjort sitt, men då ska bilen enbart gå in på nödprogramet hela tiden, o inte visa några värden alls, men det gör den inte. Därför tror jag att databoxen är vrickad o inte lambdan, för tyderligen såp är dte ett litet standard fel på 87 att databoxen pajar
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Men om man säger som så, lambdan kan inet justera bränslet p¨å topp varvcen utan den funkar bara på låg last om jag inte minns fel.
Så hur man än vrider o vänder på det, så är jag o kompisen ganska tveksam på att lambdan är trasig, för vi körde med dom gamla spridarna på 4,1 kilos tryck o dom gick den snålt på toppen fortfarande.
Nu som först går den inte snålt på toppen o då är det med 535 lmm o spridare så något vajsing är det o vi gissar på boxen.
Men jag sak försöka ta o dra ur sladden o se hur bilen beter sig..
Så hur man än vrider o vänder på det, så är jag o kompisen ganska tveksam på att lambdan är trasig, för vi körde med dom gamla spridarna på 4,1 kilos tryck o dom gick den snålt på toppen fortfarande.
Nu som först går den inte snålt på toppen o då är det med 535 lmm o spridare så något vajsing är det o vi gissar på boxen.
Men jag sak försöka ta o dra ur sladden o se hur bilen beter sig..
-
- Posts: 7
- Joined: 27 Mar 2006, 21:42
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact: