Har putsat som en galning och blir inte klok på det här

Har använt P80 och P120, sen poler-kit från "Clas Ohlson"
Hur kommer ni åt överallt?
Detta är vad jag lyckats med ( repig som fan



Mvh Tommy
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Eller också gör du på så sätt som ja förklarat och gör jobbet själv =).. ja har verkligen inte tid me de där längre.. Mina egna tryckrör är inte gjorda än vettu =)bmw_fredde wrote:baah vad det glänser fulltank i din bil å så mycke bmw delar ja har till dig om du kommer å polerar mina tryckrör å custom insug![]()
![]()
Låter som om det kommer bli en del jobb, men efter att ha sett dina bilder blev man absolut sugen på att ut och slipa igenDelJoJJo wrote:Först och främst gäller de att få en jämn å fin yta att arbeta med.. ett 240 papper kanske kan va bra då. Men iom att din redan har en bra yta att börja slipa på så kanske du kan börja med 320.. arbeta länge med detta pappret för att få en bra yta.. byt sedan till ett 400 papper och våtslipa.. sen 800 och våtslip.. fortsätt upp till 2000 våtslip tills du har en ordentligt fin yta.. där reporna inte är så jätte synliga.. egentligen ska man gå ännu längre för att få absolut repfritt resultat. Efter detta så ska aluminiumet tvättas rent ordentligt. Clas ohlson prylarna testade jag också en gång, men de trissorna slipar mer än de polerar =).. köp ett glänsvax som heter g300a eller nåt från www.schmidtspolermedel.se.. sen en lumptrissa eller nånting att polera med.. kommer inte ihåg namnet på firman där jag köpte mina trissor tyvärr =(.. Blänket kommer efterhand.. Ta lite vax på trissan och polera små ytor i stöten.. lite men ofta.. När du känner dig nöjd kan du rengöra aluminiumet och sedan dra på sonax tunnflytande hårdvax som "skydd" då man tappar känslan av den polerade ytan om man klarlackar
Hoppas de hjälpte något och att bilderna får dig att vilja lägga tid på de. För de tar grymt lång tid att slipa tills ytorna är klara för polering.. om de inte är delar som är lätta att komma åt på.. Insuget var ett rent helvete.. Tog väl 40 timmar å slipa och 40 minuter å polera =/
Jag har faktiskt inget bra svar på de.. Det jag slipat har ja gjort med små lamelltrissor till en början och sen handslipat.. ii vissa skrymslen kommer man helt enkelt inte åt.. mellan rören på insuget till exempel, har inte hittat nåt att pilla ner där.. men syns inte som tur e =).. köp nåra nylon trissor.. de kommer åt bra, men ger ganska stora repor, iaf den röda.. den blå e lite finare. Och kom ihåg att när du har polerat turbon, så kommer du tycka andra delar är fula å vilja polera dem med =)SoreuQ wrote:Låter som om det kommer bli en del jobb, men efter att ha sett dina bilder blev man absolut sugen på att ut och slipa igenDelJoJJo wrote:Först och främst gäller de att få en jämn å fin yta att arbeta med.. ett 240 papper kanske kan va bra då. Men iom att din redan har en bra yta att börja slipa på så kanske du kan börja med 320.. arbeta länge med detta pappret för att få en bra yta.. byt sedan till ett 400 papper och våtslipa.. sen 800 och våtslip.. fortsätt upp till 2000 våtslip tills du har en ordentligt fin yta.. där reporna inte är så jätte synliga.. egentligen ska man gå ännu längre för att få absolut repfritt resultat. Efter detta så ska aluminiumet tvättas rent ordentligt. Clas ohlson prylarna testade jag också en gång, men de trissorna slipar mer än de polerar =).. köp ett glänsvax som heter g300a eller nåt från www.schmidtspolermedel.se.. sen en lumptrissa eller nånting att polera med.. kommer inte ihåg namnet på firman där jag köpte mina trissor tyvärr =(.. Blänket kommer efterhand.. Ta lite vax på trissan och polera små ytor i stöten.. lite men ofta.. När du känner dig nöjd kan du rengöra aluminiumet och sedan dra på sonax tunnflytande hårdvax som "skydd" då man tappar känslan av den polerade ytan om man klarlackar
Hoppas de hjälpte något och att bilderna får dig att vilja lägga tid på de. För de tar grymt lång tid att slipa tills ytorna är klara för polering.. om de inte är delar som är lätta att komma åt på.. Insuget var ett rent helvete.. Tog väl 40 timmar å slipa och 40 minuter å polera =/
Har bara en fråga till:
Hur man ska komma åt alla kanter och innuti osv, har ni något verktyg eller så? för det går ju inte att komma åt överallt med endast papper och fingrarna.
Mvh Tommy
Har redan stora planer för allt annatDelJoJJo wrote: Och kom ihåg att när du har polerat turbon, så kommer du tycka andra delar är fula å vilja polera dem med =)
Behöver man värkligen gå så långt som 2000 våtslip,tar inte polerpastorna och sialaskiva/lappolerskiva dom repor som blir av 800 våtslip?DelJoJJo wrote:Först och främst gäller de att få en jämn å fin yta att arbeta med.. ett 240 papper kanske kan va bra då. Men iom att din redan har en bra yta att börja slipa på så kanske du kan börja med 320.. arbeta länge med detta pappret för att få en bra yta.. byt sedan till ett 400 papper och våtslipa.. sen 800 och våtslip.. fortsätt upp till 2000 våtslip tills du har en ordentligt fin yta.. där reporna inte är så jätte synliga.. egentligen ska man gå ännu längre för att få absolut repfritt resultat. =/