Skillnad mellan z45 o z58 sug?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Skillnad mellan z45 o z58 sug?
undrar vad det är för skillnad mellan dessa och om det e storskillnad mellan dessa i sugmotor?
Z58 drar fint till 8000+.
Du kan justera Z45 så den drar villigt till 8000 rpm också.
Skillnaden på sug/turbo är nockvinkeln. Det går bra att köra turboslipning i sugmotor och tvärtom, men på en överladdad maskin är det bra att ha lite större nockvinkel.
Du kan justera Z45 så den drar villigt till 8000 rpm också.
Skillnaden på sug/turbo är nockvinkeln. Det går bra att köra turboslipning i sugmotor och tvärtom, men på en överladdad maskin är det bra att ha lite större nockvinkel.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Jag har en Dr Shrick kam i min motor. Frågan är om den är jämförbar med er Z45 turbo kam? Och om den funkar bra med överladdad motor?
284° Insug / 272° Avgas , 110° lobseparation
Ventillyft 11,4mm / 11,0mm
Det låter som den ligger lite mitt emellan er Z45 sug (108°) och turbokam (112°) när det gäller lobseparationen. Sen är det ungefär samma ventillyft på 11mm men har lite mer grader på insuget.
Är det 280° på både insug och avgas på er Z45 kam?
Bör jag köpa en Z45 turbo kam inför mitt kompressorbygge, eller bör min nuvarande kam funka bra?
284° Insug / 272° Avgas , 110° lobseparation
Ventillyft 11,4mm / 11,0mm
Det låter som den ligger lite mitt emellan er Z45 sug (108°) och turbokam (112°) när det gäller lobseparationen. Sen är det ungefär samma ventillyft på 11mm men har lite mer grader på insuget.
Är det 280° på både insug och avgas på er Z45 kam?
Bör jag köpa en Z45 turbo kam inför mitt kompressorbygge, eller bör min nuvarande kam funka bra?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen