Ang fuelcell i rostfritt.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ang fuelcell i rostfritt.
Har en polare som jobbar med å svetsa rostfritt hela dagarna, så jag tänkte att han kanske skulle bygga en fuelcell åt mig, men några frågor:
Vilken tjocklek på material är lämplig?
Vad säger dom om man har en sån när man ska tävla?
Hur ska den se ut invändigt för att inte soppan ska skvalpa runt så pumpen suger luft när man svänger?
Vilka mått gäller om man ska ha nån slags tankmätare i den, typ Autometer?
Vore kanon om nån har bilder eller ritningar på en inifrån.
Tacksam för hjälp.
MVH Patrik
Vilken tjocklek på material är lämplig?
Vad säger dom om man har en sån när man ska tävla?
Hur ska den se ut invändigt för att inte soppan ska skvalpa runt så pumpen suger luft när man svänger?
Vilka mått gäller om man ska ha nån slags tankmätare i den, typ Autometer?
Vore kanon om nån har bilder eller ritningar på en inifrån.
Tacksam för hjälp.
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
-
- Posts: 70
- Joined: 25 Nov 2005, 16:09
- Location: Örebro
Krockintyg måste du ha om du ska köra med den på vägen bara, det vill säga besikta den på bilprovningen.
samt så får man inte montera en tank i skuffutrymmet / passagerar och förarutrymmet / eller i motorutrymmet på bilar som är gjorda efter 1981.
En bra länk att ha när man funderar på att bygga om bilar
http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr022%20.htm
samt så får man inte montera en tank i skuffutrymmet / passagerar och förarutrymmet / eller i motorutrymmet på bilar som är gjorda efter 1981.
En bra länk att ha när man funderar på att bygga om bilar
http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr022%20.htm
Hoppas på att klara 9sec i sommar
Tack för länken, men jag är inge bra på att fatta va dom menar med sina fina ord.
Du menar alltså att tävla är inga problem men besiktningen kan vara problem?
Min är en -82, å de är ju plåt mellan kupé och skuff, de borde väll räknas som brandvägg eller?
Du menar alltså att tävla är inga problem men besiktningen kan vara problem?
Min är en -82, å de är ju plåt mellan kupé och skuff, de borde väll räknas som brandvägg eller?
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
????
?helgonet_80 wrote:Krockintyg måste du ha om du ska köra med den på vägen bara, det vill säga besikta den på bilprovningen.
samt så får man inte montera en tank i skuffutrymmet / passagerar och förarutrymmet / eller i motorutrymmet på bilar som är gjorda efter 1981.
En bra länk att ha när man funderar på att bygga om bilar
http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr022%20.htm
du behöver inte nå krockintyg på besiktningen med e fuellcell.
Behöver man inte krockintyg för besiktingen menar du, är du säker på detta?
Står ju inget i SBF regler för dragracing om nått krockintyg heller, så då är de alltså fritt fram?
Vore bra om nån kan svara säkert, så man inte står där som ett fån sen och inte får tävla.
Tacksam för hjälp.
MVH Patrik
Står ju inget i SBF regler för dragracing om nått krockintyg heller, så då är de alltså fritt fram?
Vore bra om nån kan svara säkert, så man inte står där som ett fån sen och inte får tävla.
Tacksam för hjälp.
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
nja?
bmwpatrik wrote:Behöver man inte krockintyg för besiktingen menar du, är du säker på detta?
Står ju inget i SBF regler för dragracing om nått krockintyg heller, så då är de alltså fritt fram?
Vore bra om nån kan svara säkert, så man inte står där som ett fån sen och inte får tävla.
Tacksam för hjälp.
MVH Patrik
Det kanske nån här på ppf kan svara på?...Kan väl va nått med placering av fuelcell...?
däremot så vet jag att vissa bilar gått igenom med fueltank på bes!!
tänkte nämligen lägga i en i min e12 turbo före besiktning...
men
Bäckis wrote:Har aldrig härt om någon som fått problem med bes pga fuelcell. Angående krockintyg så finns det inte till någon fuelcell så vitt jag vet.
JAG har hört att det finns medföljande krockintyg till vissa fuell cells tankar?
däremot om det behövs