Holset H2A?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Holset H2A?

Post by Nisse Järnet »

Är det nåt att ha? =) (vilket rim va?!) Hur långt räcker det ungefär? 51 in, 65 ut, avgashus 16.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

Kan vara nåt för en rätt stor motor som du inte ska ladda så mycket med. Den borde räcka till 400 hk utan större problem. Lite väl stor turbin för den effekt man ska plocka dock.
Jag vet inte riktigt hur karaktären på motorn blir, beror ju på en massa saker som du inte angett.. ;)
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Jag är inte så peting vad gäller karaktären, jag gillar at varva ändå så :D
Om man skulle behöva välja mellan dessa exempel då?

HX40 57/65 avgashus 16
GT32 50/55 avgashus 0,78
H2A 51/65 avgashus 16
H1E 55/65 avgashus 14
T04e 56/65 avgashus 0,84
GT42 är lite väl stor va?

Blir lite snik till att börja med, och sen lite värre till nästa år :) Kör ju helst med samma agg nu och sen. Motorn är en m20b25.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

Jag skulle ta HX40 eller H1E ur den listan.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Mattias Sandgren wrote:Jag skulle ta HX40 eller H1E ur den listan.
Ok! Även fast H1E "bara" har 14 i avgashus? Fungerar dessa dugligt till en snikkonvertering också alltså? Tack för svaren igen :D Kanonbra detta!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

Snikkonvertering brukar innebära mindre än vansinnigt mycket effekt, så jag antar att du inte ska ha mer än kanske 300-350 hk ur motorn och då duger den fint.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Mattias Sandgren wrote:Snikkonvertering brukar innebära mindre än vansinnigt mycket effekt, så jag antar att du inte ska ha mer än kanske 300-350 hk ur motorn och då duger den fint.
Stämmer bra det! Iaf till en början ;) Tänkte bygga motorn ordentligt så man har nåt att bygga vidare på nästa vinter. Men kanon, då kör jag på det agg som är finast av dom två :D Om dom finns kvar :P
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Ehm en till fråga... :wink: KKK27, kan det vara nåt?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

Bara om den är tillverkad senaste decenniet. Dom finns i väldigt många olika storlekar också, så det säger inte mycket att bara nämna modellen.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Mattias Sandgren wrote:Bara om den är tillverkad senaste decenniet. Dom finns i väldigt många olika storlekar också, så det säger inte mycket att bara nämna modellen.
Om den ser ut såhära? :) Vad ska man ge för den?
http://img101.imageshack.us/img101/8540/18is2.jpg
http://img161.imageshack.us/img161/9919/22wo.jpg
http://img161.imageshack.us/img161/9708/35aj1.jpg
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Post by xelerator »

inte visste jag att kkk 27 hade twin entry..

polarn har en o det är enkelt runt.... kanske finns olika :roll:
Post Reply