Holset H2A?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Holset H2A?
Är det nåt att ha? =) (vilket rim va?!) Hur långt räcker det ungefär? 51 in, 65 ut, avgashus 16.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Jag är inte så peting vad gäller karaktären, jag gillar at varva ändå så
Om man skulle behöva välja mellan dessa exempel då?
HX40 57/65 avgashus 16
GT32 50/55 avgashus 0,78
H2A 51/65 avgashus 16
H1E 55/65 avgashus 14
T04e 56/65 avgashus 0,84
GT42 är lite väl stor va?
Blir lite snik till att börja med, och sen lite värre till nästa år Kör ju helst med samma agg nu och sen. Motorn är en m20b25.
Om man skulle behöva välja mellan dessa exempel då?
HX40 57/65 avgashus 16
GT32 50/55 avgashus 0,78
H2A 51/65 avgashus 16
H1E 55/65 avgashus 14
T04e 56/65 avgashus 0,84
GT42 är lite väl stor va?
Blir lite snik till att börja med, och sen lite värre till nästa år Kör ju helst med samma agg nu och sen. Motorn är en m20b25.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Ok! Även fast H1E "bara" har 14 i avgashus? Fungerar dessa dugligt till en snikkonvertering också alltså? Tack för svaren igen Kanonbra detta!Mattias Sandgren wrote:Jag skulle ta HX40 eller H1E ur den listan.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Stämmer bra det! Iaf till en början Tänkte bygga motorn ordentligt så man har nåt att bygga vidare på nästa vinter. Men kanon, då kör jag på det agg som är finast av dom två Om dom finns kvarMattias Sandgren wrote:Snikkonvertering brukar innebära mindre än vansinnigt mycket effekt, så jag antar att du inte ska ha mer än kanske 300-350 hk ur motorn och då duger den fint.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Om den ser ut såhära? Vad ska man ge för den?Mattias Sandgren wrote:Bara om den är tillverkad senaste decenniet. Dom finns i väldigt många olika storlekar också, så det säger inte mycket att bara nämna modellen.
http://img101.imageshack.us/img101/8540/18is2.jpg
http://img161.imageshack.us/img161/9919/22wo.jpg
http://img161.imageshack.us/img161/9708/35aj1.jpg
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.