Turbo fråga
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Turbo fråga
Ska hjälpa en kompis snik-konvertera sin omega 3000.. har funderat på om ett t-03 agg (740 tic) blir för litet för en 3 liters motor ska ladda max 0,5 utan ic och max 6500 rpm ?
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Det blir högre bränsletryck och någon kallstarts ventil på tryckvakt.. är det agget funktons bart går det provköra med det på lågt laddtryck ? hur mycket vill du ha för det (om det funkar) ? PS- ska vara så biligt som möjligtLudde wrote:för liten, den kommer bli spik känslig pga av motrycket.
och speciellt om du ska snik-konvertera då du säkerligen inte kommer ha något seröst sprut, o kan ge exakt rätt bränsle mängd
turbo från gammla toyota supra 3.0 skulle passa bra
har faktiskt en sån liggadesmen i renoverings behov

Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
okej,, ja då! det är en vinge som gått av längst ut i kanten så det kommer funka ett tag. det blir ju obalans i turbinen.
turbon ska maxa typ 450 har ja läst nånstans...
pris kan vi ju ta på pm isf, blir nog inte dyrt efter som den bara ligger
turbon ska maxa typ 450 har ja läst nånstans...
pris kan vi ju ta på pm isf, blir nog inte dyrt efter som den bara ligger
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
Vi ska inte ha mer än 220-240hkYBP wrote:CT26?
isf ikke alt for mye over 300hk.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Man måste ju börja någon stans och hans budjet är mycket begränsad..jeppan wrote:stor mening att lägga ner jobb på att snickra dit en turbo då.. köp en t04b eller nått billigt men ganske effektivt.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Men om det knappt kommer funka så kan man lika gärna vänta lite och köpa en annan turbomarkus wrote:Man måste ju börja någon stans och hans budjet är mycket begränsad..jeppan wrote:stor mening att lägga ner jobb på att snickra dit en turbo då.. köp en t04b eller nått billigt men ganske effektivt.

Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Varför skulle det inte funka ?Nisse Järnet wrote:Men om det knappt kommer funka så kan man lika gärna vänta lite och köpa en annan turbomarkus wrote:Man måste ju börja någon stans och hans budjet är mycket begränsad..jeppan wrote:stor mening att lägga ner jobb på att snickra dit en turbo då.. köp en t04b eller nått billigt men ganske effektivt.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
För att turbon är för liten helt enkeltmarkus wrote:Varför skulle det inte funka ?Nisse Järnet wrote:Men om det knappt kommer funka så kan man lika gärna vänta lite och köpa en annan turbomarkus wrote: Man måste ju börja någon stans och hans budjet är mycket begränsad..

Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Det blir CT26 eller något liknande och det ska ju funka fint till 220-240hk
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Det här är mer av ett "gasa tills det rasar" projektjeppan wrote:jag menade bara ni kan väl lägga några kronor på det så kan ni få ut lite effekt i allafall...

Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;