BMW E30 Cheva V8 turbo.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
BMW E30 Cheva V8 turbo.
Hej alla är ny här på detta forum. kanske ska säga att jag har en bil som är omb med jaguar fram o bakvagn. och är förbered för Cheva maskin och turbo. Ska försöka få den klar till sommaren så min fru kan ha roligt. jag själv har många projekt som väntar på masage.
M.v.h. Pittbull
M.v.h. Pittbull
Okey. Stötstångs motor från 50talet.....javisst e det kul att åka med en riktig motor. Och som jag har åkt med i en ford capri. 07 i ladd tryck 8,81 402 m 261km. Märk väl att det är en orginal motor och med en förgasare 750dp. och andra kolvar. Wieand insug bilens vikt 1200kg. Bilen har gått i tokholm(Stocholm) och vad ska man säga mer........ Sorry Men jag är ändå impad av era andra motorer som ni håller på med.
kan nämna att maskinen är ej renoverad sedan den byggdes med turbo. Och är i otroligt fint skick fortfarande. har ban rekordet i Arvika.
kan nämna att maskinen är ej renoverad sedan den byggdes med turbo. Och är i otroligt fint skick fortfarande. har ban rekordet i Arvika.
Trevligt att det kommer upp ett sådant här projekt jag har väntat.. har funderingar på ett liknande projekt själv ( inte lika extremt )
Du måste fixa bilder på det här sen !
Lycka till !!
MVH markus
Du måste fixa bilder på det här sen !
Lycka till !!
MVH markus
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nobbe
Pittbull wrote:Bilen ska gå på gatan och min fru ska ha den som en leksak. Fram och bakvagn är Jaguar. jag har jobbat med hundar. Och det är mit yrke jobbade med tjänste hundar inom polisen. Och tyckte detta namn var lika provocerande. Som bilen och motorn.
Aha, me en sån värsting rova som gör 8or
Din fru måste ha en skruv lös...Inte illa menat
Aha, tänkte att du hade en sån, ja har en.. Derför ja undra. Och ja, de är provocerande
Re: Nobbe
Nobbe wrote:Pittbull wrote:Bilen ska gå på gatan och min fru ska ha den som en leksak. Fram och bakvagn är Jaguar. jag har jobbat med hundar. Och det är mit yrke jobbade med tjänste hundar inom polisen. Och tyckte detta namn var lika provocerande. Som bilen och motorn.
Aha, me en sån värsting rova som gör 8or
Din fru måste ha en skruv lös...Inte illa menat
Aha, tänkte att du hade en sån, ja har en.. Derför ja undra. Och ja, de är provocerande
Ja, hade hon haft en skruv hade hon ju varit man (jaja, dåligt skämt ;P)
Pittbull wrote:Okey. Stötstångs motor från 50talet.....javisst e det kul att åka med en riktig motor. Och som jag har åkt med i en ford capri. 07 i ladd tryck 8,81 402 m 261km. Märk väl att det är en orginal motor och med en förgasare 750dp. och andra kolvar. Wieand insug bilens vikt 1200kg. Bilen har gått i tokholm(Stocholm) och vad ska man säga mer........ Sorry Men jag är ändå impad av era andra motorer som ni håller på med.
ojj hoppas du inte missupfattade.. klankade inte på ditt bygge eller nåt, personligen tycker jag modern teknik är roligt var det ja menade men lycka till med bygget!!
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
Jag är en glad skit och tål det mesta. Men endast det bästa är gott nog åt mig Skämt är kul Jag har så många konstiga bilar med udda maskiner i så ni skulle garva ihjäl er. En pv 444 1957. Motor ja vad sägs om en Cheva så klart.... Syklone motor turbo. En Mercedes 500 sec Med cheva kanske med BMW V8 turbo? LISTAN KAN GÖRAS LÅNG.
Blev det nåt av det här projektet eller?
Ser väldigt intressant ut.
Ser väldigt intressant ut.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II