BMW E30 Cheva V8 turbo.

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Pittbull

BMW E30 Cheva V8 turbo.

Post by Pittbull »

Hej alla är ny här på detta forum. kanske ska säga att jag har en bil som är omb med jaguar fram o bakvagn. och är förbered för Cheva maskin och turbo. :D Ska försöka få den klar till sommaren så min fru kan ha roligt. jag själv har många projekt som väntar på masage.
M.v.h. Pittbull :evil:
KKR-Rille

Post by KKR-Rille »

Det va nice price på den iallafall! hur va breddningen gjord?
E30 318is Isbilen 12.44/181km best topspeed 181km såld!!
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!

Rille 0046-706569535
Pittbull

Post by Pittbull »

Tjenare. Den ser ut som en M3. Men något bredare..
Ska ta hem den snart ich göra resten klar. Den var påbörjad som en banracer bil. Han som gjort det har lagt ett djävulskt jobb på den.

M.v.h. Pittbull :twisted:
Nobbe

Post by Nobbe »

En amerikansk vinkel 8:a me stötstänger i en BMW....ojojoj, de här kommer bäckis inte gilla :)

Btw. Pitbull stavas med ett "t" :wink:
Last edited by Nobbe on 22 Nov 2005, 21:16, edited 2 times in total.
Pittbull

Nobbe

Post by Pittbull »

Tror det stavas med :roll: Vet inte :lol: Javisst en riktig motor i en Tysk barnvagn :shock:
Simon__

Re: Nobbe

Post by Simon__ »

Pittbull wrote:Tror det stavas med :roll: Vet inte :lol: Javisst en riktig motor i en Tysk barnvagn :shock:

Hädelse :evil: :x
BMW über alles.
Fear This

Post by Fear This »

haha sålänge den går fort så ere ju ok, bara kul me nåt nytt koncept.. även fast ja inte e så impad av den uråldriga stötstångsmotorn från 50talet eller va de e :lol:
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
Pittbull

Post by Pittbull »

Okey. Stötstångs motor från 50talet.....javisst e det kul att åka med en riktig motor. Och som jag har åkt med i en ford capri. 07 i ladd tryck 8,81 402 m 261km. Märk väl att det är en orginal motor och med en förgasare 750dp. och andra kolvar. Wieand insug bilens vikt 1200kg. Bilen har gått i tokholm(Stocholm) :P och vad ska man säga mer........ Sorry :?: Men jag är ändå impad av era andra motorer som ni håller på med.
kan nämna att maskinen är ej renoverad sedan den byggdes med turbo. Och är i otroligt fint skick fortfarande. har ban rekordet i Arvika.
Nobbe

Post by Nobbe »

Vad blire för bakvagn?

Sjysst me en Vinkel 8 åkare som kör turbo iaf, å inte kompressor som alla andra 8)

Får man va nyfiken å fråga varför du valt nicket som du gjort?
Pittbull

Nobbe

Post by Pittbull »

Bilen ska gå på gatan och min fru ska ha den som en leksak. Fram och bakvagn är Jaguar. jag har jobbat med hundar. Och det är mit yrke jobbade med tjänste hundar inom polisen. Och tyckte detta namn var lika provocerande. Som bilen och motorn. :twisted: :D :D
markus

Post by markus »

Trevligt att det kommer upp ett sådant här projekt jag har väntat.. :D har funderingar på ett liknande projekt själv ( inte lika extremt :wink: )
Du måste fixa bilder på det här sen !

Lycka till !!
MVH markus
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Nobbe

Post by Nobbe »

Pittbull wrote:Bilen ska gå på gatan och min fru ska ha den som en leksak. Fram och bakvagn är Jaguar. jag har jobbat med hundar. Och det är mit yrke jobbade med tjänste hundar inom polisen. Och tyckte detta namn var lika provocerande. Som bilen och motorn. :twisted: :D :D

Aha, me en sån värsting rova som gör 8or :shock: 8)

Din fru måste ha en skruv lös...Inte illa menat 8)

Aha, tänkte att du hade en sån, ja har en.. Derför ja undra. Och ja, de är provocerande :(
St3v3

Post by St3v3 »

Nobbe wrote:
Pittbull wrote:Bilen ska gå på gatan och min fru ska ha den som en leksak. Fram och bakvagn är Jaguar. jag har jobbat med hundar. Och det är mit yrke jobbade med tjänste hundar inom polisen. Och tyckte detta namn var lika provocerande. Som bilen och motorn. :twisted: :D :D

Aha, me en sån värsting rova som gör 8or :shock: 8)

Din fru måste ha en skruv lös...Inte illa menat 8)

Aha, tänkte att du hade en sån, ja har en.. Derför ja undra. Och ja, de är provocerande :(

Ja, hade hon haft en skruv hade hon ju varit man (jaja, dåligt skämt ;P) ;)
Fear This

Post by Fear This »

Pittbull wrote:Okey. Stötstångs motor från 50talet.....javisst e det kul att åka med en riktig motor. Och som jag har åkt med i en ford capri. 07 i ladd tryck 8,81 402 m 261km. Märk väl att det är en orginal motor och med en förgasare 750dp. och andra kolvar. Wieand insug bilens vikt 1200kg. Bilen har gått i tokholm(Stocholm) :P och vad ska man säga mer........ Sorry :?: Men jag är ändå impad av era andra motorer som ni håller på med.
kan nämna att maskinen är ej renoverad sedan den byggdes med turbo. Och är i otroligt fint skick fortfarande. har ban rekordet i Arvika.

ojj hoppas du inte missupfattade.. klankade inte på ditt bygge eller nåt, personligen tycker jag modern teknik är roligt var det ja menade :) men lycka till med bygget!!
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
Pittbull

Post by Pittbull »

:D Jag är en glad skit och tål det mesta. Men endast det bästa är gott nog åt mig :shock: Skämt är kul :D Jag har så många konstiga bilar med udda maskiner i så ni skulle garva ihjäl er. En pv 444 1957. Motor ja vad sägs om en Cheva så klart.... Syklone motor turbo. En Mercedes 500 sec Med cheva kanske med BMW V8 turbo? LISTAN KAN GÖRAS LÅNG.
Chrille

Post by Chrille »

Blev det nåt av det här projektet eller?

Ser väldigt intressant ut.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Post Reply