Block M10 & S14

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Japp. Förutom borrningen så är loppen annorlunda gjutna. S14 är såvitt jag vet siamesgjutet eller vad det kallas.
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Det går att åka med 95mm borr i s14.

Vore kul att se hur mycket det kan diffa och om det går att använda s14 vev i m10 block. Om någon har ett block att kolla med så har jag en vev liggande som går att testa med.
User avatar
chellquist
Posts: 63
Joined: 23 Nov 2005, 09:40
Location: Umeå

Post by chellquist »

94mm borr är väl inga problem på m10an. Packingar finns till å med att köpa bla motornord och säkert också ppf.
Däremot så blir det lite tunnt om man ska köra med överladdning. 2,2l 320 var ju en motornord dräpare i början på 80talet. Det utlovades ca 170 hk med webrar,kam,extraktor,portning

Finns lite info ang s14 vev å m10 block här
http://www.bmw2002faq.com/component/option,com_forum/Itemid,57/page,viewtopic/t,267254/highlight,s14+crank/
2002-73
Post Reply