Block M10 & S14
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Japp. Förutom borrningen så är loppen annorlunda gjutna. S14 är såvitt jag vet siamesgjutet eller vad det kallas.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Det går att åka med 95mm borr i s14.
Vore kul att se hur mycket det kan diffa och om det går att använda s14 vev i m10 block. Om någon har ett block att kolla med så har jag en vev liggande som går att testa med.
Vore kul att se hur mycket det kan diffa och om det går att använda s14 vev i m10 block. Om någon har ett block att kolla med så har jag en vev liggande som går att testa med.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- chellquist
- Posts: 63
- Joined: 23 Nov 2005, 09:40
- Location: Umeå
94mm borr är väl inga problem på m10an. Packingar finns till å med att köpa bla motornord och säkert också ppf.
Däremot så blir det lite tunnt om man ska köra med överladdning. 2,2l 320 var ju en motornord dräpare i början på 80talet. Det utlovades ca 170 hk med webrar,kam,extraktor,portning
Finns lite info ang s14 vev å m10 block här
http://www.bmw2002faq.com/component/option,com_forum/Itemid,57/page,viewtopic/t,267254/highlight,s14+crank/
Däremot så blir det lite tunnt om man ska köra med överladdning. 2,2l 320 var ju en motornord dräpare i början på 80talet. Det utlovades ca 170 hk med webrar,kam,extraktor,portning
Finns lite info ang s14 vev å m10 block här
http://www.bmw2002faq.com/component/option,com_forum/Itemid,57/page,viewtopic/t,267254/highlight,s14+crank/
2002-73