Hej
jag har lyckats få tag i ett nyrenoverat 323 block som jag tänkte stoppa i min 320 touring
vad behövs bytas eller tas från m20b20in
Tråget ser inte ut att passa ?
Toppen passar väl eller?
axeln till oljepumpen ?
323an har fördelaren i blocket och 320in på toppen e det bara plugga fördelarhålet eller?
323 motor i 320?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
323 motor i 320?
E30 touring 89a under renoverring!
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact:
Ok, du har alltså en M20B20 motor i nu, med Motronic motorstyrning eftersom fördelaren sitter på toppen. Toppen passar rakt över! M20B20 och M20B23 är samma block och topp! Funkar kalas att byta rakt över bara! Och där fördelaren sitter på B23 blocket, dit sätter du de lock som sitter på M20B20 blocket där fördelaren skulle kunnat sitta! Låter krångligt men de är simpelt, du förstår när du börjar! Tråget BÖR vara samma. Kan skilja att de är alutråg på M20B20 o plåt på B23 om de är ett äldre block!
Men, om jag var du skulle jag nog hellre satsa på en M20B25 och sätta i den bilen.
Lycka till!
Men, om jag var du skulle jag nog hellre satsa på en M20B25 och sätta i den bilen.
Lycka till!
Men, om jag var du skulle jag nog hellre satsa på en M20B25 och sätta i den bilen.
tack för bra svar
hur gör jag med axeln till fördelaren då? den driver väl olje pumpen oxå?
M20B25 är ju givetvis drömmen men nu har jag fått ett nyrenoverat block med nu oljepump ringar o lager och det e juh synd att inte använda det
tack för bra svar
hur gör jag med axeln till fördelaren då? den driver väl olje pumpen oxå?
M20B25 är ju givetvis drömmen men nu har jag fått ett nyrenoverat block med nu oljepump ringar o lager och det e juh synd att inte använda det
E30 touring 89a under renoverring!
-
- Posts: 33
- Joined: 20 Nov 2005, 20:10
- Location: Otterbäcken
malik wrote:Men, om jag var du skulle jag nog hellre satsa på en M20B25 och sätta i den bilen.
tack för bra svar
hur gör jag med axeln till fördelaren då? den driver väl olje pumpen oxå?
M20B25 är ju givetvis drömmen men nu har jag fått ett nyrenoverat block med nu oljepump ringar o lager och det e juh synd att inte använda det
Kamremen driver pumpen, så det är bara att sumpa axeln och täck över som Nyman säger så blir det fint.
MvH S
Edit: Stav miss
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact:
TurboLover wrote:malik wrote:Men, om jag var du skulle jag nog hellre satsa på en M20B25 och sätta i den bilen.
tack för bra svar
hur gör jag med axeln till fördelaren då? den driver väl olje pumpen oxå?
M20B25 är ju givetvis drömmen men nu har jag fått ett nyrenoverat block med nu oljepump ringar o lager och det e juh synd att inte använda det
Kamremen driver pumpen, så det är bara att sumpa axeln och täck över som Nyman säger så blir det fint.
MvH S
Edit: Stav miss
Man får inte ta bort axeln för då kommer pumpen inte att gå, måste ju ha axeln kvar med kugghjul och den tillhörande kåpan med lager i.
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
-
- Posts: 33
- Joined: 20 Nov 2005, 20:10
- Location: Otterbäcken
bmwpatrik wrote:TurboLover wrote:malik wrote:Men, om jag var du skulle jag nog hellre satsa på en M20B25 och sätta i den bilen.
tack för bra svar
hur gör jag med axeln till fördelaren då? den driver väl olje pumpen oxå?
M20B25 är ju givetvis drömmen men nu har jag fått ett nyrenoverat block med nu oljepump ringar o lager och det e juh synd att inte använda det
Kamremen driver pumpen, så det är bara att sumpa axeln och täck över som Nyman säger så blir det fint.
MvH S
Edit: Stav miss
Man får inte ta bort axeln för då kommer pumpen inte att gå, måste ju ha axeln kvar med kugghjul och den tillhörande kåpan med lager i.
MVH Patrik
Sorry för dåliga infon, tänkte på en annan motor som inte ens är BMW. Ursäkter ursäkter
MvH S
E30 med M50B25 Turbo. Såld