Bmw 538 -90 Turbo - Uppdaterad 5/6-08 ett litet ljus :)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
TEAM SKÖN RACING wrote:Ja d verkar som d kommer en hel del bilar o köra faktist till helgen , dock ngra lustgas jänkare som kör om "stans snabbaste" som redan gått 8sek...känns ju skoj
Allt under 12sek är jag nöjd med..går inte d så må d va hänt..
Vi ses där!
hmm låter som det blir svårt att vinna den du....
NORMIND wrote:TEAM SKÖN RACING wrote:Ja d verkar som d kommer en hel del bilar o köra faktist till helgen , dock ngra lustgas jänkare som kör om "stans snabbaste" som redan gått 8sek...känns ju skoj
Vi ses där!
Ja vi får väll chansa vi o
Klisterdäcken...launch o ett leende på läpparna *s* , håller d kan d gå skapligt fort
TEAM SKÖN RACING wrote:NORMIND wrote:TEAM SKÖN RACING wrote:Ja d verkar som d kommer en hel del bilar o köra faktist till helgen , dock ngra lustgas jänkare som kör om "stans snabbaste" som redan gått 8sek...känns ju skoj
Vi ses där!
Klisterdäcken...launch o ett leende på läpparna *s* , håller d kan d gå skapligt fort
borde ju göra det... det är ju TnT på lördag är sundsvalls snabbaste på söndag då ?
NORMIND wrote:TEAM SKÖN RACING wrote:NORMIND wrote:TEAM SKÖN RACING wrote:Ja d verkar som d kommer en hel del bilar o köra faktist till helgen , dock ngra lustgas jänkare som kör om "stans snabbaste" som redan gått 8sek...känns ju skoj
Vi ses där!
borde ju göra det... det är ju TnT på lördag är sundsvalls snabbaste på söndag då ?
D går samtidigt så vitt jag vet..
www.shrasundsvall.se för mer info!
NORMIND wrote:TEAM SKÖN RACING wrote:
aa läste fan lite fel på sidan förtut...
men nu ska jag sluta sabba din tråd med vanligt snack...
hur går det för er då gjort nån ny bänkning ?
Nej vi har justerat lite o fixat...den går sinnessjukt hårt iaf med nya kammen etc..provade idag o den sulade stenhårt till varvstoppet på 3:an o sen fick vi bromsa....känns som en helt ny maskin!
Tack RACEADDIC för bra support o kalasgoa råd!!
Närd finns tid i bänken ska vi mappa...
- Mattias Sandgren
- P.Herrdahl
Bilen går hyffsat bra men vi måste se över tändningen och soppan då det blev lite annat med nya tändningen.
Vi loggade igår och hade alldeles för fet blandning på låg o del last då vi låg och pendlade runt 0.69 - 0.77, även på tomgång låg vi på max 0.9 i lamda..
På fullmacka hade vi ett lamda på ca 0.79 - 0.83 som är OK.
To be...
Vi loggade igår och hade alldeles för fet blandning på låg o del last då vi låg och pendlade runt 0.69 - 0.77, även på tomgång låg vi på max 0.9 i lamda..
På fullmacka hade vi ett lamda på ca 0.79 - 0.83 som är OK.
To be...
Update:
Vart som sagt ingen körning pga ett oljeläkage från toppen, troligtvis från kåpan på baksidan där man drar ur vipparmsaxlarna.
Sedan är det liiite mkt rök ur vevhusventilationen som kan tyda på en eller flera kolvringar som börjar bli dåliga!...surt sa räven
MEN då har jag en anledning att riva ner motorn och renovera med nya lager o ringa,packningar etc.
Ser då oxå troligast över med en ny M30B35 topp som får preppas av Alex på TMP för bästa flöde och som ska tålas att varva en 7500rpm
Har oxå lagt ut min SC61 turbo till salu då jag troligast köper en PT66 som borde kunna leverera 700 ponys en solig dag
To be continued!
Vart som sagt ingen körning pga ett oljeläkage från toppen, troligtvis från kåpan på baksidan där man drar ur vipparmsaxlarna.
Sedan är det liiite mkt rök ur vevhusventilationen som kan tyda på en eller flera kolvringar som börjar bli dåliga!...surt sa räven
MEN då har jag en anledning att riva ner motorn och renovera med nya lager o ringa,packningar etc.
Ser då oxå troligast över med en ny M30B35 topp som får preppas av Alex på TMP för bästa flöde och som ska tålas att varva en 7500rpm
Har oxå lagt ut min SC61 turbo till salu då jag troligast köper en PT66 som borde kunna leverera 700 ponys en solig dag
To be continued!
UPDATE:
Diffen hänger på sin plats igen med ny bult och loctite.
snart rullar jag in bilen i garaget för vintervila och div uppgraderingar.
Att göra:
Byta turbo - Garrett T68-1 med a/r 0,96 (750hk)
Pyramidringat och hornat samt toppdeckat M30B35 block med 745 turbo kolvar och kulpenade stakar
Dynamiskt balanserat och viktat innehåll tillsammans med svänghjul.
Max portad M30B35 topp med andra vinklar på ventiler och modifierade förbränningsrum, natriumkylda 745 ventiler på avgassidan, mirafräst etc.
Catcams 284graders kam och "behandlade" vippor
Modifierat M30B35 insug med 745:ans spjällhus o tps, uttag på "rätt" sida av plenum.
Gjord för maxflöde och 7500varv
Nya tryckrör till intercooler i alu.
Mål 2008:
700Hk+ (min 600whp)
10-sek repa på strippen
Massa olagliga nattaktiviteter och snyta av jänkare!!
TO BE!!
Diffen hänger på sin plats igen med ny bult och loctite.
snart rullar jag in bilen i garaget för vintervila och div uppgraderingar.
Att göra:
Byta turbo - Garrett T68-1 med a/r 0,96 (750hk)
Pyramidringat och hornat samt toppdeckat M30B35 block med 745 turbo kolvar och kulpenade stakar
Dynamiskt balanserat och viktat innehåll tillsammans med svänghjul.
Max portad M30B35 topp med andra vinklar på ventiler och modifierade förbränningsrum, natriumkylda 745 ventiler på avgassidan, mirafräst etc.
Catcams 284graders kam och "behandlade" vippor
Modifierat M30B35 insug med 745:ans spjällhus o tps, uttag på "rätt" sida av plenum.
Gjord för maxflöde och 7500varv
Nya tryckrör till intercooler i alu.
Mål 2008:
700Hk+ (min 600whp)
10-sek repa på strippen
Massa olagliga nattaktiviteter och snyta av jänkare!!
TO BE!!