PPF M3 Turbo "real street". 10.18/233.6km/h
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Hells racing
- Posts: 192
- Joined: 19 Dec 2007, 19:45
- Location: Ludvika
Här har du någon film på din pärla Och på dennis.
Bäckis börnis... http://www.youtube.com/watch?v=9PY3_r2RLBg
Bäckis vs 635... http://www.youtube.com/watch?v=2HMywTKH6Eg
Dennis singel repa... http://www.youtube.com/watch?v=AR4oGfDOHA0
Dennis vs audi s2... http://www.youtube.com/watch?v=LqwXKZrK-Zs
Bäckis börnis... http://www.youtube.com/watch?v=9PY3_r2RLBg
Bäckis vs 635... http://www.youtube.com/watch?v=2HMywTKH6Eg
Dennis singel repa... http://www.youtube.com/watch?v=AR4oGfDOHA0
Dennis vs audi s2... http://www.youtube.com/watch?v=LqwXKZrK-Zs
Bästa tid 402m: 9,88s@236km/h. Med full inredning och full förare. AUDIN SÅLD !!!!
Bäckis vs 635... http://www.youtube.com/watch?v=2HMywTKH6Eg
635? va va de för 635? tog Bäckis honom?
föresten så funkar inte filmen =/
MVH
635? va va de för 635? tog Bäckis honom?
föresten så funkar inte filmen =/
MVH
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
E24 wrote:haha nu funkar den nu såg man lite bättre..
http://www.garaget.org/?car=65780
va de inte denna 635?
Nej knappast.
Kaskela har sportigare avgassystem
Du har pm E24!!
Last edited by silverryggen on 17 Aug 2008, 21:53, edited 1 time in total.
Den e inte lång men den e smal
Maskinen riven.
Det var inget läckge mot toppen utan en 3-4cm lång spricka i en cylinder.
Nya blocket kommer i dagarna och evo 3 framskärmar nästa vecka.
Det var inget läckge mot toppen utan en 3-4cm lång spricka i en cylinder.
Nya blocket kommer i dagarna och evo 3 framskärmar nästa vecka.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Fan vad du käkar domdär blocken!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Som jag misstänkte mao.. Vet du fler än du själv som har fått sprickor på det här viset i S14 motorer?
Jag tänkte på ditt nya EVO 2 block. Du skulle borra till 85mm sa du, för att få 2,5 liter.
Är det inte lite dumt att borra ännu större (även om det blocket har annan gjutning) Har det mer gods runt loppen eller?
Jag tänkte på ditt nya EVO 2 block. Du skulle borra till 85mm sa du, för att få 2,5 liter.
Är det inte lite dumt att borra ännu större (även om det blocket har annan gjutning) Har det mer gods runt loppen eller?
Last edited by Bonje on 27 Aug 2008, 20:07, edited 1 time in total.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Vet ingen mer än jag som spräckt lopp. En på ett forum i USA hade samma problem med lagerbockarna som på mitt första block.
Tidigare i min tråd är det länkat till en tråd på s14.net där man jämför DTM, Evo2 och standard 2,3(som ska vara samma som Evo2 men jag orkade inte chansa).
DTM blocket suger. Evo 2 har förstärkta lagerbockar, rejält, dessutom 2mm tjockare cylinderväggar. Även med 1mm större borr har jag 1mm tjockare väggar än nu, så det är nog ingen fara.
Jag har köpt Evo 2 block som ska vara här vilken dag som helst nu....
Maskinen ska bli såååå fin nu. Nytt block, nya kolvar och gördel åker såklart på även denna gång.
Tidigare i min tråd är det länkat till en tråd på s14.net där man jämför DTM, Evo2 och standard 2,3(som ska vara samma som Evo2 men jag orkade inte chansa).
DTM blocket suger. Evo 2 har förstärkta lagerbockar, rejält, dessutom 2mm tjockare cylinderväggar. Även med 1mm större borr har jag 1mm tjockare väggar än nu, så det är nog ingen fara.
Jag har köpt Evo 2 block som ska vara här vilken dag som helst nu....
Maskinen ska bli såååå fin nu. Nytt block, nya kolvar och gördel åker såklart på även denna gång.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
Känner en kille som har spräckt ett block på samma sätt. Han satte ihop en motor med nytt block och satte upp den i bromsbänk. Han trodde också att det var toppackningen som gått men det var blocket där också. Det var ett evo 3 block.
Vid ramarna vet jag ett annat block som spruckit efter flera års användning med mycket effekt.
Tror att nya motorn blir kanon Bäckis. Du får se till att den är hel någon gång så man får sig en åktur så man "tvingas" trimma mera...
Vid ramarna vet jag ett annat block som spruckit efter flera års användning med mycket effekt.
Tror att nya motorn blir kanon Bäckis. Du får se till att den är hel någon gång så man får sig en åktur så man "tvingas" trimma mera...
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
En av 94mm kolvarna som sitter i var lite skadad tyvärr. Ska beställa hem en ny så satsen blir komplett.
Är osäker om jag ska köra med de 95mm kolvar jag har hemma eller om jag ska köra 94mm och ha skittjocka cylionderväggar.
Är osäker om jag ska köra med de 95mm kolvar jag har hemma eller om jag ska köra 94mm och ha skittjocka cylionderväggar.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Känns det inte säkrare att köra med 94mm och ha lite extra marginaler? Så stor skillnad effektmässigt kan det väl inte bli på de 51 extra kubiken?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290