Bmw 538 -90 Turbo - Uppdaterad 5/6-08 ett litet ljus :)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

S upra,S ubaru, S**b, Simca, ?

Lr bara STOOOR?

Image

hehehe...där e inpellern ja ska putsa till lite för aggressivare anfallsvinkel *s*
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Idag fäller vi klubban om motorn är ngt att ha...har skickat min bästa man (JakanJörgen) på att åka och slå ett sparvöga på maskineriet!


Återkommer om det blir köp..ja hoppas...jag måste...jag VILL!! 8)
User avatar
Tjottirotti
Posts: 764
Joined: 23 Jun 2007, 19:59
Location: Göteborg / Karlstad

Post by Tjottirotti »

klart det blir!
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Då var det "klart" motorn fick tummen upp och den hämtas i veckan!!

Köpte en komplett S 3.8 med låda från M5, hade tänkt mig en 3.6:a först och köpa kolvarna av Ximon...men nu sket det sig så jag får tänka om lite..ev så ska JakanJörgen uppgradera "döden" med kolvar av högre kompression så då blir dom "gamla" ev till salu, vore iofs trevligt :)

Ajja nu kör vi så här o får till en besiktning.. :lol:
User avatar
Tjottirotti
Posts: 764
Joined: 23 Jun 2007, 19:59
Location: Göteborg / Karlstad

Post by Tjottirotti »

Ska du köra utan turbo i sommar? Med tanke på att du ska höja kompet
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Tjottirotti wrote:Ska du köra utan turbo i sommar? Med tanke på att du ska höja kompet


UTAN TURBO??? GALEN POJK!!! ;)

Nää...har ju 1000hk snäckan liggandes här som viskar till mig på nätterna...bygger grenrör till den som passar S38´n och sen är vi på väg :)
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

ÄÄh, fuskar du? Då är du ute ur leken nu då. ;)

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Du borde ha 4 bars mottryck med X-trim och 3.8 liters motorn vid 1000hk :lol:
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Bmwandreas wrote:Du borde ha 4 bars mottryck med X-trim och 3.8 liters motorn vid 1000hk :lol:


ug ug d lät hemskt ;)

Det är 76mm in och 78mm ut med 1.15 a/r..inte kan jag väll ha så mkt mottryck? :) , sedan ska jag inte bromsa någe 1000 heller..utan det är en körbar gatbil fortf.. :roll:
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Blir nog bra detdär :roll:
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
///Peter
Posts: 632
Joined: 01 Dec 2005, 15:06
Location: Stockholm / Tokyo

Post by ///Peter »

Jahopp! då fastnade han i S38 träsket då!

Skönt igentligen, mindre competition i ballaste M30-ligan :lol:
Peter AK
Tokyo / Stockholm


Image

Special thx to Mr J and Micke B


Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Vision79 wrote:
Bmwandreas wrote:Du borde ha 4 bars mottryck med X-trim och 3.8 liters motorn vid 1000hk :lol:


ug ug d lät hemskt ;)

Det är 76mm in och 78mm ut med 1.15 a/r..inte kan jag väll ha så mkt mottryck? :) , sedan ska jag inte bromsa någe 1000 heller..utan det är en körbar gatbil fortf.. :roll:


Fel av mig, jag tänkte på R som är 74mm.
Då kommer det nog bli 2-3 bar:)

Men jag har ju haft liknande, och det är jävligt skoj med fullt ladd vid 3500rpm. Spinner lite väl mycket bara utan laddtrycksstyrning :wink:
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

///Peter wrote:Jahopp! då fastnade han i S38 träsket då!

Skönt igentligen, mindre competition i ballaste M30-ligan :lol:


Haha räkna inte bort mig än ;)

Jag har allt utom toppen kvar!....hade ändå tänkt stoppa i en mkt vassare pinne tillsammans med riktiga vippor...såå....int aint over untill the fat lady sings!
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Bmwandreas wrote:
Vision79 wrote:
Bmwandreas wrote:Du borde ha 4 bars mottryck med X-trim och 3.8 liters motorn vid 1000hk :lol:


ug ug d lät hemskt ;)

Det är 76mm in och 78mm ut med 1.15 a/r..inte kan jag väll ha så mkt mottryck? :) , sedan ska jag inte bromsa någe 1000 heller..utan det är en körbar gatbil fortf.. :roll:


Fel av mig, jag tänkte på R som är 74mm.
Då kommer det nog bli 2-3 bar:)

Men jag har ju haft liknande, och det är jävligt skoj med fullt ladd vid 3500rpm. Spinner lite väl mycket bara utan laddtrycksstyrning :wink:


Har tittat på filmklippet på vägen när du kör utan huv vid firman...låter som det är bra med smäll i bitarna!..vill ha!!
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ja det var med 1 bar :lol:
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Bmwandreas wrote:Ja det var med 1 bar :lol:


:shock: hohoho...usch har åkt med i racebilen (M3 E30 turbo) och där är det mellan 7-800hk...när det greppar på 3:an så är det som att få en omgång stryk o man fattar inte vad som händer! :lol:
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

///Peter wrote:Jahopp! då fastnade han i S38 träsket då!

Skönt igentligen, mindre competition i ballaste M30-ligan :lol:


Precis min mening. :D

Men det blir nog bra med en s38 också.

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
Post Reply