det där ser ut som en kkk k29.
Måtten stämmer in på en K29, och låter alldeles för mycket för en k27:a.
Sedan ser kompressorhuset annorlunda ut på k27:an.
det där ser ut som en kkk k29.
Måtten stämmer in på en K29, och låter alldeles för mycket för en k27:a.
Sedan ser kompressorhuset annorlunda ut på k27:an.
Vilket beror på? vore bra att veta så man kan göra rätt till nästa gång,
hade iofs ändå tänkt köpa en uppsättning smidda stakar i vinter från er men kanske lite mycket komp att köra med original?
är väl över 10 i komp i en icke vanos?
Bmwandreas wrote:Högt laddtryck på mellanregister och hög kompression ihop med orig kammar = högt cylindertryck.
Mycket bättre att ladda mer på höga varv än tvärs om ifall man ska köra med orig prylar..
Okok, du tror inte det är nå problem att fortsätta köra samma komp med lite större turbo till nästa år med en uppsättning smidda stakar fast med original kolvar?
Ska åka dubbla insugkammar och smidda stakar samt 62mm turbo var planen.
Bmwandreas wrote:Jo ska du köra mer effekt kommer ringlanden spricka. Men du kan ha tur att det håller en bra stund eller direkt..
Jo så är det ju får se hur det blir om man testar eller om det blir kolvar också är inte ute efter någon monstereffekt men iaf 100whp till får se hur det blir, tacksam för svar iaf
Var ut idag till garaget och plockade isär motorn, nästan alla stakar var lite krokiga inte alls mycket men lite sen så såg det lite sådär ut med någon kolv osv, lite bilder:
m_ellisson wrote:Fan vad fina stakar Ser lite ledsen ut
Kul att det inte hann rasa helt iaf!
kul att det finns 2st lyckoknuttar på ppf iallafall... Fernis & karel
en annan kan ju inte ens få en fluga i tanken utan att motorn sprängs... Då råkar den kråla igenom 044orna, spikdyka genom bränselfiltret och sen sprängas in i fuelrailen så alla cylindrar får för lite soppa...