Ronnie AVR
TTR Jompa
Erik Jakan
Oliver (Pimplaren)
Vems Emil
Hejsan tänkte lägga upp en lite projekttråd på min och polarens (Patrik) e21 som vi köpte för ca 2 månader sen ihop
Såg silverryggens annons på hans E21 med m50 turbo ute för ett vettigt pris så jag ringde polaren och kollade så vi slog väl till direkt mer eller mindre, åkte till sandviken och kollade på bilen först och sen återkom vi och hämtade den 1 vecka senare ca.
Info:
82:a
M50B25 ickevanos motor
Arp HD-bult till topp
Autronic sm4 1.09
Nya vagspolar
1600cc spridare.
40L Fuelcell
Dubbla Biltema Volvopumpar
Autronic SM4
Autronic laddtryckstyrning
Innovate LC1 bblambda
Switzer S200 turbo
stor IC
rosenqrantz dump
Zf låda
618 tryckplatta och sinterlamell
E28 M535 bakvagn med svetsad diff 3.45 utvxl
Lätt breddad
3tum från turbon och hela vägen bak.
Sport stolar med 3" Sabelt 4-punkts bälten.
Lite nödvändiga mätare osv.
Har även en till insugskam som jag köpte av ronnie som ska åka i bilen.
Vikt: 1020kg utan förare med full tank 1100kg med förare och full tank.
Effekt 2010: 403whp / 578nm @ 1,2bar.
Här är på hur den såg ut när vi hämtat den:
Efter det så började Patrik med att dra om all el eftersom det såg ut som jag vet inte vad samt målade i bagageluckan samt baksätet i bilen med lite svart färg, snyggade även till lite i motorrummet. Har även vart och köpt 2par Sabelt 4-punkts bälten och en massa mätare som skall monteras i bilen.
Nu i helgen så kom Niklas (Moxi) med en svets så började vi att bygga fästen för stolarna fram, samt så svetsade vi igen 2st titthål i golvet, och bockade/kapade till lite plåtar som lite mätare samt knappar ska sitta i, har bara 1 stol just nu så det fick räcka så.
Sen tog vi några bilder på bilen ute i snön också
Last edited by Fernis1 on 15 Sep 2011, 10:29, edited 44 times in total.
Skoj med en e21 till på forumet man kan kolla å få tips ifrån
e de du som monterat framspojlen? e de orginal e30 m3 bredd på den lr e den inkortad nått?verkar passa ganska bra.
Fernis1 wrote:
En exakt likadan motor mappades av Ärtan på PPF på 1bars laddtryck. kommer inte ihåg vad det va för effekt men tror 394, Magnus (Silverryggen), eller någon annan med koll får gärna bekräfta?
Jag har en 1602 M50 Turbo som Magnus också byggt! Är nog den han menar som är mappad på PPF, Är 359hk på hjulen vid 0.8Bar , Kör nu på 1.1Bar
Här hittar du mer om den om du är nyfiken: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... highlight=
Grooverhound wrote:Skoj med en e21 till på forumet man kan kolla å få tips ifrån
e de du som monterat framspojlen? e de orginal e30 m3 bredd på den lr e den inkortad nått?verkar passa ganska bra.
Ja det är alltid kul, nej frontspoilern satt hängde med, Den är lite moddad det är ej originalbredd på den kan ta lite närmare bilder om du vill?.
Fernis1 wrote:
En exakt likadan motor mappades av Ärtan på PPF på 1bars laddtryck. kommer inte ihåg vad det va för effekt men tror 394, Magnus (Silverryggen), eller någon annan med koll får gärna bekräfta?
Jag har en 1602 M50 Turbo som Magnus också byggt! Är nog den han menar som är mappad på PPF, Är 359hk på hjulen vid 0.8Bar , Kör nu på 1.1Bar
Här hittar du mer om den om du är nyfiken: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... highlight=
Okej det kan nog stämma, ska höra med magnus så man vet exakt , isf mins jag helt fel på effekten iaf det är en sak som är säker.
e30jimpa wrote:kul med en trad. finns ju lite att putsa p[ fernis hehe "blink"
Haha, ja den är ju inte i närheten så fin som din bil men den var billig och lär vara rolig iaf jag är inte så kinkig när det kommer till hur bilen ser ut det ska gå fort bara
maccan wrote:Fan va nice, ska ni köra lite VH och sånt eller blir de bara lek?
kommer du filma nåt på racen i sommar eller blir de bara köra ? ;P
Yes vi ska köra både valhalla, battle royale och lite annat smått och gott är planen , lär väl filma lite birka iaf resten vet jag ej har tröttnat ganska hårt därför jag gör en best of dvd nU
Grooverhound wrote:Skoj med en e21 till på forumet man kan kolla å få tips ifrån
Ja det är alltid kul, nej frontspoilern satt hängde med, Den är lite moddad det är ej originalbredd på den kan ta lite närmare bilder om du vill?.
MVH
okok e den kapad på mitten å ihop plastad igen eller e den bara inknäckt i sidorna som man ser på bilden framifrån?