Fernis & Patriks E21 - 664whp/861wnm 9,87s 233km/h TILL SALU
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
som nämnt..
det där ser ut som en kkk k29.
Måtten stämmer in på en K29, och låter alldeles för mycket för en k27:a.
Sedan ser kompressorhuset annorlunda ut på k27:an.
lånar ivars annonsbild här
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=50653
Din turbo ser ut att vara likadan som den jag har liggandes för nästa motor.
Satsar 50cent på att det är 12cm2 avgashus ..
hur som, bra val, tror den kommer bli ruggig
det där ser ut som en kkk k29.
Måtten stämmer in på en K29, och låter alldeles för mycket för en k27:a.
Sedan ser kompressorhuset annorlunda ut på k27:an.
lånar ivars annonsbild här
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=50653
Din turbo ser ut att vara likadan som den jag har liggandes för nästa motor.
Satsar 50cent på att det är 12cm2 avgashus ..
hur som, bra val, tror den kommer bli ruggig
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Utrustning uthyres / valsning utföres.
xelerator wrote:som nämnt..
det där ser ut som en kkk k29.
Måtten stämmer in på en K29, och låter alldeles för mycket för en k27:a.
Sedan ser kompressorhuset annorlunda ut på k27:an.
lånar ivars annonsbild här
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=50653
Din turbo ser ut att vara likadan som den jag har liggandes för nästa motor.
Satsar 50cent på att det är 12cm2 avgashus ..
hur som, bra val, tror den kommer bli ruggig
Okej, a jag vet inte enligt TTR Jompa är det en 27a men vet ej blir nog bra iaf, spela roll va den heter
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Smeden wrote:Ryktena sejer att turbokompressorn är inhandlad av en kille som heter Martin bosatt i Rimbo.
Yes stämmer mycket bra, han är ju kungen på turbos helt klart hahaha
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Var ut till garaget idag och rev ur maskin från e21an, plockade även av tråget för att ta en titt och upptäckte då detta:
Undra hur länge vi kört med en krokig stake? hahaha
Undra hur länge vi kört med en krokig stake? hahaha
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:För mycket cylindertryck:)
Vilket beror på? vore bra att veta så man kan göra rätt till nästa gång,
hade iofs ändå tänkt köpa en uppsättning smidda stakar i vinter från er men kanske lite mycket komp att köra med original?
är väl över 10 i komp i en icke vanos?
MVH
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:Högt laddtryck på mellanregister och hög kompression ihop med orig kammar = högt cylindertryck.
Mycket bättre att ladda mer på höga varv än tvärs om ifall man ska köra med orig prylar..
Okok, du tror inte det är nå problem att fortsätta köra samma komp med lite större turbo till nästa år med en uppsättning smidda stakar fast med original kolvar?
Ska åka dubbla insugkammar och smidda stakar samt 62mm turbo var planen.
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Jo så är det ju får se hur det blir om man testar eller om det blir kolvar också är inte ute efter någon monstereffekt men iaf 100whp till får se hur det blir, tacksam för svar iafBmwandreas wrote:Jo ska du köra mer effekt kommer ringlanden spricka. Men du kan ha tur att det håller en bra stund eller direkt..
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Var ut idag till garaget och plockade isär motorn, nästan alla stakar var lite krokiga inte alls mycket men lite sen så såg det lite sådär ut med någon kolv osv, lite bilder:
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Sjukt att pundiga grejer håller så pass bra ändå eller vad säger du FärnblomBmwandreas wrote:Där har det knastrat lite. Sjukt att packingen var hel om det såg ut sådär på kolven
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- m_ellisson
- Posts: 1296
- Joined: 03 Aug 2008, 17:43
- Location: kalmar
- Contact:
Fan vad fina stakar Ser lite ledsen ut
Kul att det inte hann rasa helt iaf!
Kul att det inte hann rasa helt iaf!
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
kul att det finns 2st lyckoknuttar på ppf iallafall... Fernis & karelm_ellisson wrote:Fan vad fina stakar Ser lite ledsen ut
Kul att det inte hann rasa helt iaf!
en annan kan ju inte ens få en fluga i tanken utan att motorn sprängs... Då råkar den kråla igenom 044orna, spikdyka genom bränselfiltret och sen sprängas in i fuelrailen så alla cylindrar får för lite soppa...
tur man åker e85
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp