Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 12 Apr 2009, 11:40
Bmwandreas wrote: 3000 för en halvdag, men det är ju helt fullt till juni nu. Men blir väl avbokningar. Var försiktig med tändningen om du kör bensin! Mvh
okey...det lät lite jobbigt! men om ja nu vill konventera till e85...räcker min wallbro intank och mina 788cc spridare att köra med 1.1 bars ladd på e85 eller är det på gränsen?
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 12 Apr 2009, 11:59
Det räcker till 400 whp. Du kanske skulle gjort det?
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 12 Apr 2009, 17:52
Bmwandreas wrote: Det räcker till 400 whp. Du kanske skulle gjort det?
Det ska ja nog göra...är det nå man måste tänka på med org ledningarna eller så? etanolen tär väl mer på slangar och sånt?!
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 12 Apr 2009, 17:54
Nä de funkar med de mesta slangar, testa först och se om det händer något.
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 12 Apr 2009, 17:59
Bmwandreas wrote: Nä de funkar med de mesta slangar, testa först och se om det händer något.
Ok...får bli så! tack för svaren A!
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 12 Apr 2009, 18:00
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Roobin
Posts: 1794 Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö
Post
by Roobin » 12 Apr 2009, 19:39
kanske har totalt missat men försökte hitta de, men såg inget... har du oringat ? eller åker du bara orginal packning?
EDIT
nu såg jag oringningen
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 12 Apr 2009, 20:30
Roobin wrote: kanske har totalt missat men försökte hitta de, men såg inget... har du oringat ? eller åker du bara orginal packning?
EDIT
nu såg jag oringningen
precis =)
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
_Kalle_
Posts: 1151 Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje
Post
by _Kalle_ » 12 Apr 2009, 20:47
Är bilden missvisande eller ligger "o-ringen"/pianotråden utanför spåret? :S
Karl Jansson, 070-4406777
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 12 Apr 2009, 20:48
_Kalle_ wrote: Är bilden missvisande eller ligger o-ringen utanför spåret? :S
den har hoppat ut ja...måste blivit av att den spikat....såg likadant förra gången med fast på 4:an också...
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
RoDe
Posts: 3817 Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm
Post
by RoDe » 12 Apr 2009, 21:32
är du hundra på att den spikat?
använde ni inte bbl när ni vart ute o mappat?
kan inte felet ligga i att du har för tunn tråd i o-ringsspåret så att den hoppar ur för lätt, inte tätar och sedan blåser toppackningen?
The Lower Class
markus
Posts: 4830 Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:
Post
by markus » 12 Apr 2009, 21:47
Hur mycket sticker tråden upp från spåret ?
Du kanske skulle limma fast tråden och limma packningen med Locktite 3020 när du drar ihop det igen ochså.
RoDe
Posts: 3817 Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm
Post
by RoDe » 12 Apr 2009, 21:48
markus wrote: Hur mycket sticker tråden upp från spåret ? Du kanske skulle limma fast tråden och limma packningen med Locktite 3020 när du drar ihop det igen ochså.
bra tips.
jag tror felet ligger i att han har för tunn tråd.
The Lower Class
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 13 Apr 2009, 10:03
markus wrote: Hur mycket sticker tråden upp från spåret ? Du kanske skulle limma fast tråden och limma packningen med Locktite 3020 när du drar ihop det igen ochså.
Ska vara 0.3 som jag sa till han som oringade blocket..
Körde med 3020 nu sista gången ja monterade allt...och det gick ju bra
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 13 Apr 2009, 11:06
RoDe wrote: markus wrote: Hur mycket sticker tråden upp från spåret ? Du kanske skulle limma fast tråden och limma packningen med Locktite 3020 när du drar ihop det igen ochså.
bra tips.
jag tror felet ligger i att han har för tunn tråd.
Ska mäta på tråden idag så får vi se....
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 13 Apr 2009, 16:40
Tråden mätt idag...0.99mm så den är perfekt...
Skickade iväg toppen till farsan och 2 timmar senare kom ett mkt glädjande besked...vid 5 och 6:ans cylindrar så hade godset en differans på 1/100mm och där har vi då problemet...så imorrn så ska ja höra med jobbet när den har tid för en planing...
Dock så återstår problemet varför den gått varm utan att visa det...troligen så har det blivit dålig cirkulation i kylsystemet pga att mitt lock till expansionskärlet inte är hundra tätt så det blir ett nytt och sen hoppas att allt står till rätta....
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
affe
Posts: 1617 Joined: 20 Nov 2005, 15:20
Location: utanför oskarshamn
Post
by affe » 13 Apr 2009, 20:26
Blåste 3 packningar på precis samma ställe som dig förra året. Trots att jag tycker att jag kör låg tänding mot vad alla andra här verkar göra.