okey...det lät lite jobbigt! men om ja nu vill konventera till e85...räcker min wallbro intank och mina 788cc spridare att köra med 1.1 bars ladd på e85 eller är det på gränsen?Bmwandreas wrote:3000 för en halvdag, men det är ju helt fullt till juni nu.
Men blir väl avbokningar.
Var försiktig med tändningen om du kör bensin!
Mvh
[Shomakie] E30 M20B25 Turbo -88 [365whp 500wnm]
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Hur mycket sticker tråden upp från spåret ?
Du kanske skulle limma fast tråden och limma packningen med Locktite 3020 när du drar ihop det igen ochså.
Du kanske skulle limma fast tråden och limma packningen med Locktite 3020 när du drar ihop det igen ochså.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Ska vara 0.3 som jag sa till han som oringade blocket..markus wrote:Hur mycket sticker tråden upp från spåret ?
Du kanske skulle limma fast tråden och limma packningen med Locktite 3020 när du drar ihop det igen ochså.
Körde med 3020 nu sista gången ja monterade allt...och det gick ju bra

Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Ska mäta på tråden idag så får vi se....RoDe wrote:bra tips.markus wrote:Hur mycket sticker tråden upp från spåret ?
Du kanske skulle limma fast tråden och limma packningen med Locktite 3020 när du drar ihop det igen ochså.
jag tror felet ligger i att han har för tunn tråd.
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Tråden mätt idag...0.99mm så den är perfekt...
Skickade iväg toppen till farsan och 2 timmar senare kom ett mkt glädjande besked...vid 5 och 6:ans cylindrar så hade godset en differans på 1/100mm och där har vi då problemet...så imorrn så ska ja höra med jobbet när den har tid för en planing...
Dock så återstår problemet varför den gått varm utan att visa det...troligen så har det blivit dålig cirkulation i kylsystemet pga att mitt lock till expansionskärlet inte är hundra tätt så det blir ett nytt och sen hoppas att allt står till rätta....
Skickade iväg toppen till farsan och 2 timmar senare kom ett mkt glädjande besked...vid 5 och 6:ans cylindrar så hade godset en differans på 1/100mm och där har vi då problemet...så imorrn så ska ja höra med jobbet när den har tid för en planing...
Dock så återstår problemet varför den gått varm utan att visa det...troligen så har det blivit dålig cirkulation i kylsystemet pga att mitt lock till expansionskärlet inte är hundra tätt så det blir ett nytt och sen hoppas att allt står till rätta....
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp