Yepp, händer faktist lite saker Börar mitt första jobb efter midsommar, pengar till att färdigställa bilen Ska flytta bilen i slutet av månaden, var vet jag inte, dock så kommer de inte bli så mkt skruva i sommar. projektet fortsätter på riktigt till hösten igen.
Cruelty wrote:bilen vet du ju vart du kan ha den;)
Ja om de går så
Men vi sticker ner sen och gör ett ryck på någon timme, har en del saker som är lackade som ska dit, bla servo och generator.
Bjussar kanske på en bild sen
BMW:n får stå tills folk börjar bli deppade och ta på sig sina tjockare jackor.. då det inte finns något vettigt att göra.. bara invänta vintern.. då ska jag grotta ner mig och göra klart
Inge kul! Soppa pumpen börja ge upp på golfen i måndags och igår bytte jag ut den till först en okänd som gav upp och sedan till en volvo 164 insprutspump.. Problemet är nu att den inte får soppa som den ska så går absolut inte att gasa nått! dessutom börja den låta illa efter ett tag och paniken börjar stiga för ska åka på Tallhed i helgen. Sitter orginal ingen matarpump i tanken men funderar på om det kanske behövs? någon som har pysslat med något liknande, visserligen kanske pumpen är för liten men tycker den ger upp väldigt tididgt men kanske har med bt att göra också? Sista utvägen är att bygga en catch och leta en till pump:S
Några biverkningar med att köra med 044an från e28an, tanke på att den har kapacitet som golfen aldrig kan göra av med på långa vägar?
jocke_e30 wrote:Jag har en ny pump till 740/940 intank du får köpa.
Soppan fixad med catch och pump från e28an men problem kvarstår..
Bilen går bra först och de går att ge full gas utan minsta problem men efter att jag åkt en bit så börjar den "misstända" och till slut stanna, provat att slå av när den börja gå dåligt och starta där efter, och den går rent igen men problemet kommer tillbaka strax där efter...
Ska ju som sagt leka i helgen så måste fixa det fort. men finner inge direkt lågiskt fel, hjälp!!?
Om du har mekanisk insprutning så skulle jag tippa att felet är där.
Har själv haft nått liknande fel och då bytte jag bara hela insprutningsblock och våg och då vart det bra.
Kan vara skräp som ställer till det.
TB Racing wrote:Om du har mekanisk insprutning så skulle jag tippa att felet är där.
Har själv haft nått liknande fel och då bytte jag bara hela insprutningsblock och våg och då vart det bra.
Kan vara skräp som ställer till det.
Ja de är det där förbannade mekaniska insprutet..
Beställt ny fördelare rotor och stift.. så ska byta det i morgon, kablar bytte jag idag utan något bättre resultat.
Lurar faktist lite på om det är "blocket" som är fuck, men fick veta att dom är dyra att få tag på även begagnat, eller?
Den går rent och som den ska i ca 2km och sen går den illa, så borde kunna gå att köra i helgen med lite tålamod.
brorsan hade en sån där som jag känner igen syndromet på.. först va de vågen som cpa.. den fastna o härja.. sen va de bara o byta hela fördelaren då den oxå sa upp sig.. gick skit hackigt o allmänt jiddra..
Golfen
Fick till golfen förr. Nu brukar den gå sissodär en vecka eller två sen blir det skruva, just nu har jag kört av en bromsslang höger bak så ska byta det i morgon om jag får tag i delar. senaste felet innan det här var rotorn som delat sig i två delar vid 8000rpm
e28an
Ja suget börjar iaf komma men inte orken riktigt än, funderar just nu på om jag ska skaffa mig ett annat grenrör istället för kinakopian som passar skit
E34 525 (vinterbilen)
Fick ju mig en e34 som jag nu lackat svart halvblank. lite småsaker som fattas innan besiktning, jobbar inte i morgon så kanske blir ett ryck där också