Pekka - E28 470whp End of the story...
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Micke johansson
- Posts: 2175
- Joined: 17 Jul 2006, 21:30
- Location: Umeå
Är bilen klar nu ?
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
Inge kul! Soppa pumpen börja ge upp på golfen i måndags och igår bytte jag ut den till först en okänd som gav upp och sedan till en volvo 164 insprutspump.. Problemet är nu att den inte får soppa som den ska så går absolut inte att gasa nått! dessutom börja den låta illa efter ett tag och paniken börjar stiga för ska åka på Tallhed i helgen. Sitter orginal ingen matarpump i tanken men funderar på om det kanske behövs? någon som har pysslat med något liknande, visserligen kanske pumpen är för liten men tycker den ger upp väldigt tididgt men kanske har med bt att göra också? Sista utvägen är att bygga en catch och leta en till pump:S
Några biverkningar med att köra med 044an från e28an, tanke på att den har kapacitet som golfen aldrig kan göra av med på långa vägar?
Några biverkningar med att köra med 044an från e28an, tanke på att den har kapacitet som golfen aldrig kan göra av med på långa vägar?
jocke_e30 wrote:Jag har en ny pump till 740/940 intank du får köpa.
Soppan fixad med catch och pump från e28an men problem kvarstår..
Bilen går bra först och de går att ge full gas utan minsta problem men efter att jag åkt en bit så börjar den "misstända" och till slut stanna, provat att slå av när den börja gå dåligt och starta där efter, och den går rent igen men problemet kommer tillbaka strax där efter...
Ska ju som sagt leka i helgen så måste fixa det fort. men finner inge direkt lågiskt fel, hjälp!!?
TB Racing wrote:Om du har mekanisk insprutning så skulle jag tippa att felet är där.
Har själv haft nått liknande fel och då bytte jag bara hela insprutningsblock och våg och då vart det bra.
Kan vara skräp som ställer till det.
Ja de är det där förbannade mekaniska insprutet..
Beställt ny fördelare rotor och stift.. så ska byta det i morgon, kablar bytte jag idag utan något bättre resultat.
Lurar faktist lite på om det är "blocket" som är fuck, men fick veta att dom är dyra att få tag på även begagnat, eller?
Den går rent och som den ska i ca 2km och sen går den illa, så borde kunna gå att köra i helgen med lite tålamod.
Golfen
Fick till golfen förr. Nu brukar den gå sissodär en vecka eller två sen blir det skruva, just nu har jag kört av en bromsslang höger bak så ska byta det i morgon om jag får tag i delar. senaste felet innan det här var rotorn som delat sig i två delar vid 8000rpm
e28an
Ja suget börjar iaf komma men inte orken riktigt än, funderar just nu på om jag ska skaffa mig ett annat grenrör istället för kinakopian som passar skit
E34 525 (vinterbilen)
Fick ju mig en e34 som jag nu lackat svart halvblank. lite småsaker som fattas innan besiktning, jobbar inte i morgon så kanske blir ett ryck där också
Fick till golfen förr. Nu brukar den gå sissodär en vecka eller två sen blir det skruva, just nu har jag kört av en bromsslang höger bak så ska byta det i morgon om jag får tag i delar. senaste felet innan det här var rotorn som delat sig i två delar vid 8000rpm
e28an
Ja suget börjar iaf komma men inte orken riktigt än, funderar just nu på om jag ska skaffa mig ett annat grenrör istället för kinakopian som passar skit
E34 525 (vinterbilen)
Fick ju mig en e34 som jag nu lackat svart halvblank. lite småsaker som fattas innan besiktning, jobbar inte i morgon så kanske blir ett ryck där också