
Lite bakrund
Införskaffade mig en Bmw 520 e28 -86 i början av Augusti i -08, Tanken har alltid varit jag vill ha en "turbo bil" men varken märke eller kaross har varit självklar tills i somras då jag bestämde mig för bmw, lutade åt E30 som kanske för dom flesta men så blev de inte. Var meningen att jag skulle få med mig en E30 från Skellefteå i somras men efter strul och om å men med besiktning så blev de ingen affär. jakten fortsatte men hittade ingen bil inom rimligt avstånd så köpte grannens e28! snabbt billigt å enkelt. Motor är ju desamma så inget att tjura över

*
Detta är mitt första turbo projekt på bil så ska bli lärorikt och hemst kul.
Lite info (m20b20) 17-11-08
Toppen
Svetsade kylkanaler
Planad
Mirafräst + ventiler
Vippor (Heavy Duty Race)
Sleaves
Portad avgassida
Orginalkam
dubbla ventilfjädrar
2.0mm kopparpackning
Botten
vevaxel och kolvar från m20b23
Riktad vev
Toppdeckad
Honad
Nya kolvringar, lager och packningar
Oljeretur i tråg
Bränsle
Spridare 780cc
MS
Catchtank
Bosch 044
Stålomspunna slangar
BTR - linjär med manometer
Avgas
Holset HX35
WG 46mm (hks kopia v2)
Kinagrenrör
3" från turbon
Kaross
E34 Alpina fjäderben fram och bak med sachsdämpare.
Hela bilen ska lackas tids nog
När jag köpte bilen

Framskärmarna

Som bilen ser ut nu förutom att motorn är ur

Fick möjligheten att åka till USA East brunswick närliggande (NY)
Passade på att köpa Rocker Arm M20 -Heavy Duty Race från Carlifornia.

Lite delar jag fick på posten när jag kom hem från usa!
Holset HX35 ska få ge min spis lite extra luft

Tog motorn till skolan för att riva på ett smidigt sätt

Allt för en gladare vardag

Bilen har gått 14200mil


lättskruvade motorer för övrigt

Fick lös bulten med stora mutterdragarn


(Tvätthallen) "Jocke_e30" här på forumet

Varmvattentvätt! ligger varmt om hjärtat

Smådelstvätten


(Där bakom står Mirafräsen


Tack så länge,mer kommer
