Den laddar 1,7bar istället för 1,5 som den är mappad för, så därför ligger jag mest och fispumpar på gasen på filmen. Men man märker att det finns mer att hämta nu.
Tyvärr var ju isen rätt risig på sina ställen, dubbel-is som spricker får det att pirra lite i magen
Testade på gatan lite nyss och då gick den inte lika tungt som med isdäcken, skjuter på bra tills typ 5500rpm då de börjar sprätta och ha sig.
loggade en repa som jag ska se om man kan förstå något av och ändra mappen lite efter.
Förhoppningsvis är det bara att sätta i en mjukare fjäder.
Det är la bara att kolla med tryckluft ett T-kors och en laddtrycksmätare för att få ett hum om öppningstrycket.
Bonje wrote:Förhoppningsvis är det bara att sätta i en mjukare fjäder.
Det är la bara att kolla med tryckluft ett T-kors och en laddtrycksmätare för att få ett hum om öppningstrycket.
Ja har inte kollat med laddtrycksmätare än, men jag fick precis veta att fjädern jag använder ska öppna vid 0,6bar. Det beror lite på andra faktorer också kan jag tänka mig?
Men att mitt nya grenrör ska flöda sämre än det gamla?
Bromsade du 233whp vid 1,5 bar förrut? Det måste varit vid lägre ladd va!? Om din wg har öppningstryck vid 0,6 bar och du inte får ner det under 1,5 är någonting jävligt galet!
Det känns som någonting är lurt här.. Du lär ju inte ha lyckats med bedriften att bygga två grenrör som flödar för dåligt på väg till WG:n.
Till din turbo (min gammla) körde jag med en E-tuna wg, den hade liten ventil och katastrofal utformning samt att jag hade klenare rör dim. fram till wg. Jag hade 0,9 bars öppningstryck och det höll den till varvstopp.
Gör en ordentlig felsökning nu..
* Kolla öppningstryck och att ventilen inte kärvar.
* Ta bort ev laddtrycksstyrning, kör med slang från kompressorn till wg.
Provkör!
Funkar det fortfarande inte att få ner trycket. Ta bort fjädern helt i wg och provkör. Skenar laddet nu då har du seriösa problem med antingen grenrör eller turbo. (om jag har tabbat mig någon gång med att sätta fel avgashus på fel turbo) Men det borde du ha märkt med segt spool isf.
Bonje wrote:Bromsade du 233whp vid 1,5 bar förrut? Det måste varit vid lägre ladd va!? Om din wg har öppningstryck vid 0,6 bar och du inte får ner det under 1,5 är någonting jävligt galet!
Det känns som någonting är lurt här.. Du lär ju inte ha lyckats med bedriften att bygga två grenrör som flödar för dåligt på väg till WG:n.
Till din turbo (min gammla) körde jag med en E-tuna wg, den hade liten ventil och katastrofal utformning samt att jag hade klenare rör dim. fram till wg. Jag hade 0,9 bars öppningstryck och det höll den till varvstopp.
Gör en ordentlig felsökning nu..
* Kolla öppningstryck och att ventilen inte kärvar.
* Ta bort ev laddtrycksstyrning, kör med slang från kompressorn till wg.
Provkör!
Funkar det fortfarande inte att få ner trycket. Ta bort fjädern helt i wg och provkör. Skenar laddet nu då har du seriösa problem med antingen grenrör eller turbo. (om jag har tabbat mig någon gång med att sätta fel avgashus på fel turbo) Men det borde du ha märkt med segt spool isf.
Där har vi ju svaret!
Det är du som klantat dig såklart!
Näädå. imorn blir det en rejäl genomgång, tack så hjärtligt för tipsen!
Om jag inte skriver någon uppdatering i helgen med något hittat fel så kan ni utgå från att jag skäms för mycket för att berätta att jag gjort en tabbe, gud förbjude!