Det här blir inget häpnadsväckande eftersom det är mitt första turbobygge, men jag ska försöka ordna 3-400 hk och lära mig ett och ett annat
Jag har en M42b18 med:
*Oringat block
*Svarvade kompsänkta kolvar, har inte kollat komp, men höftar på 9:1
*ARP toppbultar
*1000cc RC-spridare
*LC-1 Innovate Lambda
*Eget pulssplitgrenrör med uttag för WG
*turbobanditen 60mm WG
*Eget plenum
*3,5" gasspjäll
*Schwitzer S200 turbo
*MS I V.3
*M20 svänghjul
618 tryckis
4 puckad
*Getrag 260 växellåda
*Prosport mätare till oljetemp, oljetryck, vattentemp och laddtryck
Det är alltså en e30 318is -90. röd och flammig och hemsk i lacken, men det ska jag inte göra något åt, inte nu iaf.
Först ska jag BARA göra motorn, alltså inte bur, upphängning, utseende och sånt. Det eftersom jag inte vill börja på med allt och sen ha för mycket kvar för att vilja fortsätta.
såhär ser pärlan ut

blä

ja vet itne om dethär är nya eller gamla ARP, men jag har dragit de 120nm jallafall

jag har o-ringat kanske man ser där också
Måla

vi får se hur länge dethär är vitt, de blir nog brunt och äckligt lagom till den startar

jag hade herr Bonjes ritning som riktlinje när jag svarvade, fast tog bort lite mindre material. org rymmer skålningen 8ml har jag för mig, bonjes rymde 14ml har jag för mig, mina rymmer 12ml. så komp kanske hamnar kring 9:1

såhär blev de efter ett tag

man va tvungen att slipa lite och sätta distanser för att få på m20svänghjul

växellådan jag köpte hade fel lutning märkte jag, så jag får göra om växelbalken och spakställ

såhär blev balken. Det var något halvhårt gummi en polare hade jag använde till växellådskuddar. sjukt elastiskt, jag mosade allt jag orkade (jag är sjukt stark) i skruvstädet och de blev inte ett märke!

Och motorn får vila på dessa

jag fick inte tag på en TIG så jag miggade grenröret, det blev itne så snyggt men det syns ju knappt heller..

därpå sitter denna, Bonjes gamla. en schwitzer s200

bra skit

Nu får bilen tyvärr stå ute i ett par dar så jag får vänta lite med att börja på tryckrör och plenum.
men sådär ser det ut nu hur som helst[/img]