Ser ut att bli ett fint "snik" bygge eller vad man ska kalla det? vill inte klaga men snälla kan du inte byta bakljusen till original eller smoke/clear lysen? ser ut som en låda med tomater enligt mig. men alla bygger ju efter eget huvud och smak.
Lycka till i fortsättningen, ska du köra några race i v-ås?
hinner jag så kommer jag även ut med min bil med polarens m20b23 turbo =)
M_power86 wrote:Ser ut att bli ett fint "snik" bygge eller vad man ska kalla det? vill inte klaga men snälla kan du inte byta bakljusen till original eller smoke/clear lysen? ser ut som en låda med tomater enligt mig. men alla bygger ju efter eget huvud och smak.
Lycka till i fortsättningen, ska du köra några race i v-ås?
hinner jag så kommer jag även ut med min bil med polarens m20b23 turbo =)
Mvh
hehe...snik och snik...är ju nedlagt ett par tusen i motorn osv men visst...med smidda grejer så är det ju inte en snik =)
Nja...har planer på att stoppa på originalbaklyserna som är svarta...har ju inte åkt många mil med dessa så det känns ju lite hårt =)
Kablaget till lutftemp, tps, vattentemp, hallgivare klart...hämtade mina motstånd idag som ska sitta till varje spridare så det blir klart tills imorgon! Boxhållaren är nästan klar...lite krafs =)
Annars ser det ljust ut förutom att jag inte vet om soppasystemet funkar som det ska...men jag tror jag har lösningen i kanten
Lite snygg kabeldragning:
byggt 3 dar nu från 09.00 till typ 22.00 så det börjar kännas i ryggen att stå lutat över motorn och koppla....så imorrn kan det bli en liten skön crosstur =)
såg riktigt fräääscht ut de där. undra bara lite hur du gjorde kolfiber grejen som man såg på några bilder där?? är det biltemas matta och bara limma på eller?? såg ju riktigt nice ut lurar på o kanske härmas lite där.
just_mee84 wrote:såg riktigt fräääscht ut de där. undra bara lite hur du gjorde kolfiber grejen som man såg på några bilder där?? är det biltemas matta och bara limma på eller?? såg ju riktigt nice ut lurar på o kanske härmas lite där.
tackar!
Japp..det stämmer...laminerade rören osv...väldigt enkelt faktist! lite svårt när det börjar kröka åt olika håll...
blir det inte fel med rören till wg så där?du måste väl dra dom ända fram till wg:n och sen en skiljevägg för nu ka den ju trycka in avgaser i dom tre andra rören..
mvh
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
moonzhine wrote:blir det inte fel med rören till wg så där?du måste väl dra dom ända fram till wg:n och sen en skiljevägg för nu ka den ju trycka in avgaser i dom tre andra rören..
mvh
hmm..borde ju inte vara några problem tycker ja...röret kommer ju så pass snett så avgaserna från dem andra 3 cylindrarna borde bara dra med sig avgaserna!
Han tänker på att du har ett pulssplitt grenrör, men sen blandar du pulserna mellan bankarna i röret till WG:n i alla fall.
Om man ska få full effekt av pulssplitt (snabbare spoolup säger teorin) ska man inte blanda pulserna. Så antingen kör man dubbla WG. Eller sätter en skiljevägg där rören går samman om man kör med en WG.
Vad det blir för skillnad vet man bara om man orkar prova båda delarna... Funkar kommer det göra än då.