[Shomakie] E30 M20B25 Turbo -88 [365whp 500wnm]
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ser ut att bli ett fint "snik" bygge eller vad man ska kalla det? vill inte klaga men snälla kan du inte byta bakljusen till original eller smoke/clear lysen? ser ut som en låda med tomater enligt mig. men alla bygger ju efter eget huvud och smak.
Lycka till i fortsättningen, ska du köra några race i v-ås?
hinner jag så kommer jag även ut med min bil med polarens m20b23 turbo =)
Mvh
Lycka till i fortsättningen, ska du köra några race i v-ås?
hinner jag så kommer jag även ut med min bil med polarens m20b23 turbo =)
Mvh
M_power86 wrote:Ser ut att bli ett fint "snik" bygge eller vad man ska kalla det? vill inte klaga men snälla kan du inte byta bakljusen till original eller smoke/clear lysen? ser ut som en låda med tomater enligt mig. men alla bygger ju efter eget huvud och smak.
Lycka till i fortsättningen, ska du köra några race i v-ås?
hinner jag så kommer jag även ut med min bil med polarens m20b23 turbo =)
Mvh
hehe...snik och snik...är ju nedlagt ett par tusen i motorn osv men visst...med smidda grejer så är det ju inte en snik =)
Nja...har planer på att stoppa på originalbaklyserna som är svarta...har ju inte åkt många mil med dessa så det känns ju lite hårt =)
Är väl tänkt att köra nåt iår så...vi får se =)
sådär..hemma från 3 veckor i norrland så nu ska det byggas så den kan stå klar i slutet av veckan alt nästa vecka...
Nu är boxen färdiglödd med motstånd osv för varvsignal och tändstegen är placerade ovanpå boxen i en snygg kylfläns =)
vi har även bygga klart fästet för edis spolarna....
Byggt en hållare för säkringarna och reläerna..så far min skulle gå upp tidigt imorrn och börja koppla elen medans en annan ligger och sover =)
Kommer uppdatera regelbundet denna veckan med en förhoppningsvis färdig bil till helgen =)
Nu är boxen färdiglödd med motstånd osv för varvsignal och tändstegen är placerade ovanpå boxen i en snygg kylfläns =)
vi har även bygga klart fästet för edis spolarna....
Byggt en hållare för säkringarna och reläerna..så far min skulle gå upp tidigt imorrn och börja koppla elen medans en annan ligger och sover =)
Kommer uppdatera regelbundet denna veckan med en förhoppningsvis färdig bil till helgen =)
RoDe wrote:ser bra ut, men du borde ha en separat kontakt och härva från tändstegen.
han som byggde mitt ms berättade att man måste göra så för db37 kontakten till härvan skulle inte orka driva tändstegen.
allt är byggt efter en kille i v-ås som är en guru på ms...
Så det borde inte bli några probs =)
shomakie wrote:RoDe wrote:ser bra ut, men du borde ha en separat kontakt och härva från tändstegen.
han som byggde mitt ms berättade att man måste göra så för db37 kontakten till härvan skulle inte orka driva tändstegen.
allt är byggt efter en kille i v-ås som är en guru på ms...
Så det borde inte bli några probs =)
okey.
alla ms som jag har sett med 3st tändsteg har haft en separat kontakt där dioderna annars sitter.
tror nog det är samma kille som lött karels sprut också. hans tändsteg gav sig ju.
The Lower Class
liten update...
Kablaget till lutftemp, tps, vattentemp, hallgivare klart...hämtade mina motstånd idag som ska sitta till varje spridare så det blir klart tills imorgon! Boxhållaren är nästan klar...lite krafs =)
Annars ser det ljust ut förutom att jag inte vet om soppasystemet funkar som det ska...men jag tror jag har lösningen i kanten
Lite snygg kabeldragning:
byggt 3 dar nu från 09.00 till typ 22.00 så det börjar kännas i ryggen att stå lutat över motorn och koppla....så imorrn kan det bli en liten skön crosstur =)
Kablaget till lutftemp, tps, vattentemp, hallgivare klart...hämtade mina motstånd idag som ska sitta till varje spridare så det blir klart tills imorgon! Boxhållaren är nästan klar...lite krafs =)
Annars ser det ljust ut förutom att jag inte vet om soppasystemet funkar som det ska...men jag tror jag har lösningen i kanten
Lite snygg kabeldragning:
byggt 3 dar nu från 09.00 till typ 22.00 så det börjar kännas i ryggen att stå lutat över motorn och koppla....så imorrn kan det bli en liten skön crosstur =)
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
just_mee84 wrote:såg riktigt fräääscht ut de där. undra bara lite hur du gjorde kolfiber grejen som man såg på några bilder där?? är det biltemas matta och bara limma på eller?? såg ju riktigt nice ut lurar på o kanske härmas lite där.
tackar!
Japp..det stämmer...laminerade rören osv...väldigt enkelt faktist! lite svårt när det börjar kröka åt olika håll...
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
blir det inte fel med rören till wg så där?du måste väl dra dom ända fram till wg:n och sen en skiljevägg för nu ka den ju trycka in avgaser i dom tre andra rören..
mvh
mvh
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
moonzhine wrote:blir det inte fel med rören till wg så där?du måste väl dra dom ända fram till wg:n och sen en skiljevägg för nu ka den ju trycka in avgaser i dom tre andra rören..
mvh
hmm..borde ju inte vara några problem tycker ja...röret kommer ju så pass snett så avgaserna från dem andra 3 cylindrarna borde bara dra med sig avgaserna!
Han tänker på att du har ett pulssplitt grenrör, men sen blandar du pulserna mellan bankarna i röret till WG:n i alla fall.
Om man ska få full effekt av pulssplitt (snabbare spoolup säger teorin) ska man inte blanda pulserna. Så antingen kör man dubbla WG. Eller sätter en skiljevägg där rören går samman om man kör med en WG.
Vad det blir för skillnad vet man bara om man orkar prova båda delarna... Funkar kommer det göra än då.
Om man ska få full effekt av pulssplitt (snabbare spoolup säger teorin) ska man inte blanda pulserna. Så antingen kör man dubbla WG. Eller sätter en skiljevägg där rören går samman om man kör med en WG.
Vad det blir för skillnad vet man bara om man orkar prova båda delarna... Funkar kommer det göra än då.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo